k7s5a probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

calvin

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Hallo allemaal,

Ik ben voor een vriendin aan het knutselen geweest en heb haar pc weer aan de praat gekregen. Er was iets mis met de pc zijn geheugen. Daarna heeft die 3 weken heerlijk gedraaid en nu is er het volgende.
De harde schijf en cd rom en writer worden niet meer herkend in de bios. Ik heb al een beetje zitten surfen en dit is een probleem dat bij deze moederborden voorkomt. Na 2 dagen ga het systeem aan dat de battery low was en ook deze is vervangen in de hoop dat de bios zou resetten en dat hij goed zou lopen. Probleem blijft dat hij de stations niet meer herkent.

Kan iemand mij helpen?

Voordat je de nieuwe batterij eringezet hebt mobo even een half uurtje zonder gelaten ?
Wat geeft ie in bios aan harde schijf/cd-rom!

zal de batterij er even uitlaten een half uur. Hij geeft aan in bios bij primaire en secundaire master en slave niet herkenbaar.

Alle kabels goed aangeslote van mobo naar hd en cd.
In bios op auto gezet>> prim master HD en secondair master CD-rom?/
Ook de voedings kabels goed gezet?

Ja ik heb zelfs de cdrom en writer losgekoppeld zodat die alleen de harde schijf zou kunnen zien als master.
Ik heb op internet gekeken en het schijnt een probleem te zijn met deze mobo's. Ze praten dan over een biosupdate maar die moet op harde schijf geplaatst worden. Alleen die ziet die niet!! dus moet via floppy.

Ik vind wel dadt ie in ieder geval je harde schijf moet zien,
Anders opstart floppy/ fdisk enz:

fdisk is je HD aanmaken in 1 of 2 of 3 enz: partie,s
en daarna geef je formatt op de juiste schijf.

ok ik heb een ultimate boot floppy waar f disk opstaat. Ik zal dit mee nemen wanneer het flashen van de bios niet lukt.

Niks heeft geholpen om ervoor te zorgen dat het moederbord de diverse schrijven weer herkent. Ik heb ook de bios 2 x geflashed maar dit hielp ook niet. Ik denk als niemand nog een idee heeft maar een ander moederbord ga regelen. Is er nog iemand die hetzelfde probleem heeft gehad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan