K7vt4-4x Asrock

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarjan2

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2003
Ik heb een nieuw ASROCK K7VT4-4X gekocht maar het lukt absoluut niet om Windows XP hierop te installeren.
Ik heb al andere DDR geheugen, Harddisk, software, Kast en Voeding, Processor DURON1600Mhz, floppy drive en CD-rom gebruikt , maar niets helpt.
Zijn er meer mensen met een slechte ervaring met dit bord?

welkom op helpmij

Ik heb een voorganger van dit bordje: de K7VT2 met daarop Windows XP en dat werkt perfect.
Wat gebeurt er tijdens de installatie? Ben je vertrouwd met het installeren van Windows XP?

Ja, ik heb ook eerst een K7VT2 bord gehad met Win XP en daar prima ervaringen mee, vandaar dat ik nu weer een ASROCK bord heb gekocht. Echter , nu geeft die aan dat de harddisk niet goed is en dus ggen XP er op kan zetten.
aan he harddisk ligt het niet, want met een andere harddisk hetzelfde probleem, ook een disk met daar al Win98 op doet het niet.
wellicht harddisk controller defect?

Nee, als ik Windows wil installeren krijg ik de melding dat er geen harde schijf aanwezig is in het systeem.

ik neem aan dat in je bios iets staat van "Dynamic IDE Autodetection" en "plug & play" , dat moet zeker ingeschakeld staan.
Je kan ook proberen met een opstartdiskette van windows 98 en via fdisk te kijken of je schijf wordt herkend.

Laatst bewerkt:
flat-kabel eens vervangen ! heb ik ook eens gehad !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan