K8055 (Velleman), gelijkstroom of wisselstroom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Beste....,

Pas geleden heb ik de K8055 USB kit van Velleman gekocht.
Hiermee kun je via je USB poort externe apparatuur aansturen (via de PC dus).
Een aantal analoge in- en uitgangen en een aantal digitale in- en uitgangen.

Omdat ik nog niet echt een doel heb voor dit kitje wilde ik eerst middels een Lego motor kijken of het USB bordje wel werkt.
Bij mijn ouders thuis lag nog zo'n motor, maar deze werkte niet.
Daarom via internet een zelfde motor gekocht (en ge!@#$d bij de verzendkosten, maar dat terzijde :mad: ), maar ook deze wil niet werken via het USB bordje.

Echter, hij doet het wel met de meegeleverde batterijhouder.
Dus de motor werkt prima, maar het lijkt erop dat het bordje het niet goed doet.
Toch komt er 4,5 Volt uit de analoge uitgang.

Nu weet ik niet wat de oplossing is.
Ik vermoed nu dat het iets te doen heeft met gelijkstroom / wisselstroom, maar hoe kom ik daar achter?
Of moet ik eerst wat anders tussen het USB bordje en de motor plaatsen (overige electronische componenten)?

Alvast dank voor het meedenken!

groet,
Dave.

wat ik bij de specificaties zie bij velleman is het gelijkstroom
maar de geleverde stroom is maar max 100mA is dat niet tekort voor het lego motortje??

Laatst bewerkt:
Daar ben ik nu ook bang voor.
Ik heb het probleem ook even voorgelegd bij mij op het werk.
Zij kwamen ook met Ampere's aan.

Ik weet niet hoeveel Ampere de Lego motor trekt.
Dit moet ik toch kunnen zien als ik de Lego motor aansluit op de batterijhouder en dan 1 van de draden onderbreek?

Lees de handleiding >.<

hey,

bij de levering van de interface kaart wordt een mooie handleiding gegeven waarin meermalen staat beschreven dat je de analoge uitgangsspanning niet direct van de kaart mag gebruiken, je moet een externe voedingsbron gebruiken.

dit zou simpel met 2 transistortjes kunnen op dit voltage, ik hoop dat ik je een zetje in de goede richting heb gegeven ;)

cheers!

@richard91,

Welkom op Helpmij.:)

Kijk de volgende keer even naar de datum van een topic. Deze is van 2006, dus niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan