K850i - serverinstellingen e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo mensen,

Het lukt me niet te e-mailen met m’n nieuwe K850i. Een lange zondag geprutst, maar zonder resultaat. Zowel ontvangen als verzenden werkt niet. Melding: server niet gevonden. Het zit hem dus in de serverinstellingen. Vanaf de SonyEricsson-site kun je die automatisch laten installeren in de telefoon, maar dat helpt niet. Ook niet als ik eerst alles weggooi en het daarna weer uitvoer. Hij zet ze er netjes in, maar het werkt niet.
Met m’n vorige telefoon kon ik wel e-mailen. Ik heb geprobeerd die instellingen precies zo in het nieuwe toestel over te nemen, maar sommige invulvelden zijn verschillend, dus 1 op 1 overnemen lukt helaas niet. Het is niet het bekende probleem van een smtp-blokkade door de internetprovider, want ontvangen lukt ook niet. Bovendien stond de smtp-server in m’n oude toestel op mail.planet.nl en dat werkte gewoon. M’n gsm-provider was en is kpn, de internetprovider planet. Hopelijk kan iemand hier me helpen aan de juiste instellingen?

----

Het is gelukt!
Omdat het hier stil bleef (logisch, met een toestel dat net vorige week op de markt kwam), heb ik KPN gemaild. Verwachtte er niet veel van, maar niet geschoten, altijd mis. En ik heb nu al een antwoord! Moest nog wel het een en ander zelf uitvinden en aanpassen, maar het werkt. Wie met hetzelfde probleem zit, laat het maar weten. Wie weet helpt mijn oplossing ook bij jou.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook sinds een week deze telefoon en loop tegen hetzelfde probleem aan. Hiervoor had ik een QTEK en dat email instellen ging uitermate simpel. Wat heb je gedaan om dit op te lossen? Het gekke is dat internet wel prima werkt. Hij blijft alleen zeggen dat hij de mail server niet kan vinden.

hoi,

Begin met de setupservice voor e-mail op de SonyEricsson site. Daar kun je een kort formulier invullen en dan worden de instellingen in een tekstbericht naar je telefoon gestuurd:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp...template=ps1_1_1_2&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10804
Het zou dan moeten werken. Is dat niet zo, controleer dan de instellingen. Eerst ga je naar menukeuze Berichten. Selecteer E-mail. Selecteer Accounts. Daar moet dan een account staan met de naam van je provider. Is dat niet zo, maak dat dan aan via Nieuw Account. Voor de instellingen zijn er verschillende tabbladen. Kijk in je e-mailprogramma op de computer, bijv. outlook express bij de accounts, hoe daar de instellingen staan. Ze moeten als onderstaand zijn ingevuld.
Algemeen:
Naam: (jouw zelf te kiezen naam hier invullen)
E-mail adres: (jouw e-mailadres hier invullen)
Antwoord adres: (jouw e-mailadres hier invullen)
Accountnaam: (zelf te kiezen accountnaam invullen, is bij mij planet internet)

pop3:
Type verbinding: pop3
Server adres: (is bij mij pop.planet.nl)
Gebruikersnaam: (hier je gebruikersnaam invullen)
Wachtwoord: (hier je wachtwoord invullen)
Codering: geen codering
Poort: 110
Verbinden via: E-mail instellingen

smtp:
Server adres: (is bij mij mail.planet.nl)
Smtp-verificatie: zelfde als pop3
Codering: geen codering
Poort: 25
Verbinden via: e-mail instellingen

Ga dan naar de menukeuze Instellingen (rechts onderaan in display)
Kies tabblad Verbindingen
Kies Internetinstellingen
Kies Verbinden via: e-mail instellingen
Data accounts: email-instellingen
Opties email-instellingen:
Externe ID: 6
APN: internet
Gebruikersnaam: leeg
Wachtwoord: leeg
Aanmeldverzoek: uit
IP adres: …
DNS adres: …
Verificatie: geen, PAP, CHAP
Datacompressie: uit
Headercompressie: uit
Proxy instellingen: uit, meerdere

Als alles zo is ingesteld, moet het werken.
Succes!

Hoi, Bedankt. Ik heb het geprobeerd via de SonyErickson site en de instellingen worden inderdaad doorgestuurd. Maar het werkt nog steeds niet. Vervolgens nog eens alles nagekeken zoals je aangeeft.

In Verbinden via: is geen E-mail instellingen te zien. Alleen KPN_NL. Ik kan dit dus ook niet in de menukeuze Instellingen, tabblad verbindingen kiezen.

Wat ik ook nog heb gedaan, is via kpn-site telefooninstellingen binnenhalen (sms). Jij hebt ook kpn zie ik, dus misschien helpt dat. Waardoor het bij mij uiteindelijk wel werkte, weet ik niet eens precies. Zoveel geprobeerd en aangepast, en ineens werkte het. Zou weleens kunnen dat het na de kpn instellingen was:
https://mobielbeheer.kpn.com:443/kpn_sca_kpn/html/kpn_login.jsp. Misschien een poging waard?
P.S.: er staat iets bij van "alleen zakelijk". geen idee waar dat op slaat, heb ik dus genegeerd.

update: Ik heb zojuist m'n instellingen weggegooid. Wil nl. precies snappen waar het fout gaat, dus ben er opnieuw mee bezig. Hou je op de hoogte.

YES, het werkt weer.
Na het installeren van de kpn-instellingen deed ie het niet. Bij het nalopen van de instellingen bleek dat bij de smtp-instellingen stond: smtp.planet. Dat heb ik gewijzigd in: mail.planet.nl.
Volgens mij zit het dus zo: eerst de instellingen van de SonyEricsson-site installeren, daarna die van KPN, dan controleren of alles goed staat en evt. wijzigen. Oh ja, hij zet als accountnaam wel KPN neer, maar dat maakt niet uit. Als de instellingen maar van je internetaccount zijn.
Ben benieuwd of het jou hiermee ook lukt. Laat je het nog ff weten?

Laatst bewerkt:
Hoi cateyes, Ik heb het voor elkaar. Ik heb eerst maar eens alle instellingen via een reset er uit gegooid. Toen via KPN de instellingen automatisch laten ophalen. Het werkte toen nog steeds niet. Ik zag in je eerste bericht dat jij bij APN internet had staan. KPN of Sony heeft daar als standaard instelling portalmmm.nl staan. Het is gewoon een woord wat ik heb veranderd in internet. Kon me bijna niet voorstellen dat het dan werkt. Maar toch. Het werkte.

Hartelijk dank voor je hulp. Ik was inmiddels bijna in staat die telefoon terug te brengen. Ik had hiervoor een QTEK8300 met windows mobile. En nou kunnen we van alles vinden over windows, maar ik had het met hetzelfde KPN abonnement wel binnen een paar minuten aan de praat.

Hartstikke mooi dat het bij jou nu ook werkt. Veel plezier verder met de K850i. Het blijft een leuk ding. Ik ontdek elke dag weer iets dat ie ook kan. Zoals het knippen van filmpjes, wat ik gisteren ontdekte.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan