Kaaabeltjes (vraagjes)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Howdy!

Ik zit op mijn router aangesloten met een UTP (CAT5) van ongeveer 1.5 meter en ik download met zo'n 800 KB/sec (*8 mBit lijntje).

Een andere PC hier in huis zit met zo'n zelfde soort kabel, maar nu van zeker 7 meter) op een andere plek in het huis en komt niet verder dan een 650-700kb/sec.

Nu willen we binnenkort wat PC's gaan verhuizen hier maar nog geen draadloos aanschaffen. Máár, je raadt het al; de kabel. Hij moet zeker 14-15 meter gaan overbruggen. Gaat dit goed? Krijg ik niet te maken met groot dataverlies; en zoja; is hier geen oplossing voor?

Hoi XP-PC,

Volgens mij kan een utp cat 5, tot 20 mtr zonder verlies.
Ik zal eens zoeken hoeveel het was.
Je hoort nog van mij. :)

groetjes speedtouch

Tja.. Hoelang het exact allemaal is zou ik op moeten meten hoor.

Hoe zou het komen dan dat PC-02 al met verlies draait? Daar zit volgens mij geen >20 meter tussen :confused:.

Het gemiddelde is ongeveer 100mtr,
Zie ook Hier

Hoe zou het komen dan dat PC-02 al met verlies draait? Daar zit volgens mij geen >20 meter tussen
Op deze afstand mag je geen verlies hebben. mits een knik in de kabel > slechte connector > ethernetkaart kan ook een rol spelen.

Types UTP kabel
Binnen het begrip UTP kabel is nog een aardig aantal subsoorten te vinden. Voor 10/100 mbits netwerken wordt in de regel cat5 UTP kabel gebruikt. Deze maakt snelheden tot 100 mbits/s mogelijk. Voor een gigabit verbinding (1000 mbits/s) moet minimaal cat5e gebruikt worden, of cat6

100 meter? Ruim voldoende dus..

Ik heb gewone megabitkaartjes erin zitten.

De aansluiting naar mijn PC is een Cat5 en naar PC-02 een Cat5E zelfs.

Dan ga ik even op onderzoek uit..

Als ik een speedtest uitvoer heb ik geen verschil met een kabel van 1 mtr of 20 mtr.
Ooit eens getest op één pc....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan