Kaaabeltjes (vraagjes)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Besturingssysteem
Win 11 Enterprise
Office versie
O365 Enterprise
Howdy!

Ik zit op mijn router aangesloten met een UTP (CAT5) van ongeveer 1.5 meter en ik download met zo'n 800 KB/sec (*8 mBit lijntje).

Een andere PC hier in huis zit met zo'n zelfde soort kabel, maar nu van zeker 7 meter) op een andere plek in het huis en komt niet verder dan een 650-700kb/sec.

Nu willen we binnenkort wat PC's gaan verhuizen hier maar nog geen draadloos aanschaffen. Máár, je raadt het al; de kabel. Hij moet zeker 14-15 meter gaan overbruggen. Gaat dit goed? Krijg ik niet te maken met groot dataverlies; en zoja; is hier geen oplossing voor?

Hoi XP-PC,

Volgens mij kan een utp cat 5, tot 20 mtr zonder verlies.
Ik zal eens zoeken hoeveel het was.
Je hoort nog van mij. :)

groetjes speedtouch

Tja.. Hoelang het exact allemaal is zou ik op moeten meten hoor.

Hoe zou het komen dan dat PC-02 al met verlies draait? Daar zit volgens mij geen >20 meter tussen :confused:.

Het gemiddelde is ongeveer 100mtr,
Zie ook Hier

Hoe zou het komen dan dat PC-02 al met verlies draait? Daar zit volgens mij geen >20 meter tussen
Op deze afstand mag je geen verlies hebben. mits een knik in de kabel > slechte connector > ethernetkaart kan ook een rol spelen.

Types UTP kabel
Binnen het begrip UTP kabel is nog een aardig aantal subsoorten te vinden. Voor 10/100 mbits netwerken wordt in de regel cat5 UTP kabel gebruikt. Deze maakt snelheden tot 100 mbits/s mogelijk. Voor een gigabit verbinding (1000 mbits/s) moet minimaal cat5e gebruikt worden, of cat6

100 meter? Ruim voldoende dus..

Ik heb gewone megabitkaartjes erin zitten.

De aansluiting naar mijn PC is een Cat5 en naar PC-02 een Cat5E zelfs.

Dan ga ik even op onderzoek uit..

Als ik een speedtest uitvoer heb ik geen verschil met een kabel van 1 mtr of 20 mtr.
Ooit eens getest op één pc....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan