Kenju
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jul 2001
De afgelopen weken had ik wat problemen met mijn Ati Radeon 9000 Pro. In het begin leek het alleen voor te komen wanneer er prestaties werden geëist van mijn kaart. Ik kreeg een beeld met allerlei kleuren te zien, nadat het (grafisch veel eisende bijv. NFS Underground2 en GTA San Adreas) spel was vastgelopen. Echter na een week ofzo, kreeg ik het probleem dat bij het aanmeldscherm van Windows XP het al verkeerd ging. Ik klikte een icoontje aan (van de gebruiker) en hij liep al vast. Het scherm gaat op zwart (er is nog wel een signaal, want de monitor gaat niet uit, maar ik zie dus alleen maar zwart).
Wanneer ik de computer in de veilige modus opstart, gaat het wel goed. Het zou dus in de driver van de kaart moeten zitten (die wordt dan immers niet geladen). Maar is dit niet vreemd? Zou het kunnen dat er hardwarematig iets niet in orde is, waardoor de driver een conflict oproept?
Ik heb nog wel een foutmelding kunnen achterhalen. Het bovenste deel was iets van een foutmeldingshandtekening, en het onderste kreeg ik te zien onder 'technische details':
Handtekening:
Technische details:
Mijn computer is een Athlon 2000 XP, 256 MB, de kaart is een Gigabyte Radeon 9000 Pro. Deze configuratie heeft de afgelopen 2,5 jaar prima gewerkt.
Wat ik heb gedaan: Nieuwste drivers geprobeerd, schone installatie met Win XP Pro en Win XP home (die Pro was een gekopieerde versie van mijn eigen computer, misschien dat die niet goed gekopieerd was, en die Home is een originele CD). Ik heb de computer ook even opengeschroeft om te kijken of er iets aan de kaart af te zien was. Uiterlijk lijkt er echter niets aan de hand te zijn. Wel viel me op dat de koelingsgaten (afgezien van de ventilatorroosters) helemaal dichtgestoft waren (inmiddels opgeschoond uiteraard).
Wanneer ik de computer in de veilige modus opstart, gaat het wel goed. Het zou dus in de driver van de kaart moeten zitten (die wordt dan immers niet geladen). Maar is dit niet vreemd? Zou het kunnen dat er hardwarematig iets niet in orde is, waardoor de driver een conflict oproept?
Ik heb nog wel een foutmelding kunnen achterhalen. Het bovenste deel was iets van een foutmeldingshandtekening, en het onderste kreeg ik te zien onder 'technische details':
Handtekening:
szAppName : Drivers.Display szAppVer : 100249660140101458
szModName : ati2dvag.dll szModVer : 6.14.10.6497 Offset : F75B06EA
Technische details:
LogType: Watchdog
Created: 2005-07-02 21:39:14
TimeZone: -60 - West-Europa (standaardtijd)
WindowsVersion: XP
EventType: 0xEA - Thread Stuck in Device Driver
//
// The driver for the display device got stuck in an infinite loop. This
// usually indicates a problem with the device itself or with the device
// driver programming the hardware incorrectly. Please check with your
// display device vendor for any driver updates.
//
ShutdownCount: 2
Shutdown: 0
EventFlag: 1
EventCount: 3
BreakCount: 3
BugcheckTriggered: 1
DebuggerNotPresent: 1
DriverName: ati2dvag
DeviceClass: Display
DeviceDescription: RADEON 9000 SERIES
HardwareID: PCI\VEN_1002&DEV_4966&SUBSYS_40101458&REV_01
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
DriverFixedFileInfo: FEEF04BD 00010000 0006000E 000A1961 0006000E 000A1961 0000003F 00000008 00040004 00000003 00000004 00000000 00000000
DriverCompanyName: ATI Technologies Inc.
DriverFileDescription: ATI Radeon WindowsNT Display Driver
DriverFileVersion: 6.14.10.6497
DriverInternalName: ati2dvag.dll
DriverLegalCopyright: Copyright (C) 1998-2004 ATI Technologies Inc.
DriverOriginalFilename: ati2dvag.dll
DriverProductName: ATI Radeon WindowsNT Display Driver
DriverProductVersion: 6.14.10.6497
Mijn computer is een Athlon 2000 XP, 256 MB, de kaart is een Gigabyte Radeon 9000 Pro. Deze configuratie heeft de afgelopen 2,5 jaar prima gewerkt.
Wat ik heb gedaan: Nieuwste drivers geprobeerd, schone installatie met Win XP Pro en Win XP home (die Pro was een gekopieerde versie van mijn eigen computer, misschien dat die niet goed gekopieerd was, en die Home is een originele CD). Ik heb de computer ook even opengeschroeft om te kijken of er iets aan de kaart af te zien was. Uiterlijk lijkt er echter niets aan de hand te zijn. Wel viel me op dat de koelingsgaten (afgezien van de ventilatorroosters) helemaal dichtgestoft waren (inmiddels opgeschoond uiteraard).