• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kaart en Excel linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ozolief

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Hoi allemaal,

Is het mogelijk (eventueel met een extra programma) om een adressenlijst te linken met een postcode kaart in Nederland. Uiteindelijk willen we met een excellijst met adressen rijroutes binnen een bepaalde postcode gebied op een kaart krijgen.

Ik weet dat er een aantal andere ook al deze vraag gesteld hebben, enige is dat ik op een mac werk en dus geen Internet Explorer heb...

Groetjes,

Esther

Laatst bewerkt:
Wil je een route laten zien op de kaart of wil je alleen de adressen op een kaart laten zien?

Dat laatste kan vrij simpel via: http://batchgeo.com/nl/
Hier kun je gewoon vanuit een Excel-lijst adressen kopieren en plakken en de pinpoints op een kaart laten zien. (gratis tegenwoordig tot max 250 adressen)

Hierin kun je alleen geen route laten zien. Volgens mij kan dat wel via google maps/google earth; maar dat zou ik even moeten testen.
Dan ben je alleen al snel gebonden aan .KML bestanden (keyhole markup).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan