Kaart overclocken

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Wie heeft er ervaring met overclocken van een grafische kaart.Ik heb een MSI RX850XT pci-express met 256mb en had deze graag eens overclockt.Met een tool zoals ATITOOL gaat dit automatisch,maar tot waar mag ik gaan zonder problemen te krijgen?

Zie bijlage

Thanks

Bijlagen

• capture.jpg
    capture.jpg
    38,8 KB · Weergaven: 62
find max core en mem lijkt me een goeie plaats te beginnen

Sorry,

Ik heb nu een tool gevonden (atitool)
Nu zou ik willen weten tot waar ik mag gaan zonder iets verkeerd te doen.Als ik het automatisch doe,stopt hij op een zeker ogenblik,maar dan denk ik dat ik al te ver ben gegaan.Wie heeft er hier ervaring mee?

Thanks

Lol...die tool had je in de vorige vraag ook al maar dat terzijde.
Heb je niet eerst zoals techie al zei "find max core"gedaan?
Hoe zo denk je dat je te ver bent gegaan? Je kaart werkt toch nog wel hoop ik!

Ja,de kaart werkt nog.

Als ik het automatisch doe gaat hij tot de MAX-Core,maar dan herstart de PC opeens ,net of de kaart overclockt is.Moet ik dan een beetje terug gaan dan de max-core?

Uiteraard is overclocken een grappige buisnis maar waarom zou je het willen, alleen maar om te zien wat het resultaat is, nou zoveel haal je er vaak niet meer uit hoor, en al niet te denken aan de gedachten dat hij het begeeft en dus niet meer te maken is, dat kost je een hoop geld, spaar door en koop een betere kaart of een snellere moet ik zeggen.

Zo en zo de grafische kaart overclocken geeft vaak niet een sneller resultaat, dan zou je nog beter de CPU kunnen overclocken maar ook daar geld het verhaal hierboven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan