Kaart werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjakie666

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2004
Het gaat om een Creative ousndblaster live 1024. Dat ding heb ik ooit uit mijn ouders hun oude pc gejat toen ze een nieuwe kochten. Het is onderhand een ouwetje maar hij werkt nog goed.

Deze is niet geinstalleerd en bij apparaatbeheer (overige apparaten) zie ik dan ook staan "Audio apparaat op de bus voor high definition controll"

De drivers kwam ik op internet tegen bij http://www.updrivers.com/drivers/Sound_Card/Creative/21/99.html

Hier stond geen XP versie dus nam ik de w2k versie aangezien deze het meest in de buurt komt. Dit is een klikkerdeklak setup programma die zegt hij geen sound blaster op mijn systeem kon vinden en daarom maar weer sluit.

Hoe krijg ik dit helse ding aan de praat? Ik moet nu zelf maar een liedje zingen tijdens het internetten en mn vriendin wordt er gek van.

Ehh .... zangles nemen?

Soms moet je eerst de software installeren voordat je de hardware plaatst ......
Soms voorkomt de aanschaf van een nieuwe veel tijd en zenuwen om een verouderde aan te 'praat' te krijgen. En voor een grotere beurs deze (Paradigit omdat ik hem niet voordeliger tegen ben gekomen, maar wie ben ik)

Laatst bewerkt:
Ehh .... zangles nemen?

Soms moet je eerst de software installeren voordat je de hardware plaatst ......
Soms voorkomt de aanschaf van een nieuwe veel tijd en zenuwen om een verouderde aan te 'praat' te krijgen. En voor een grotere beurs deze (Paradigit omdat ik hem niet voordeliger tegen ben gekomen, maar wie ben ik)

De kaart heeft hiervoor wel gewerkt onder xp. Ik heb nu alleen een nieuwe versie van xp gedownload met SP3 en nu installeerd hij hem standaard niet meer en moet ik het zelf doen.

Helpt dit ? http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=101595
Zie één van de laatste berichten

Via google had ik dit zelf al gevonden en geprobeerd.
Hierbij liep ik tegen 2 dingen aan.
- Als ik zelf een doelmap wil selecteren dan selecteer ik de doelmap waar de 2 (heb ze beide op internet opgezocht) bestanden instaan. Het rare is dat ik dan niet op ok kan klikken (de knop blijft grijs) Zelfs als ik mijn gehele C of andere schijf probeer kan ik niet op ok klikken.
- Toen ben ik overgestapt op zelf de bestanden in de system32map zetten. Ik heb ze beide overgekopieërd maar werken doet hij nog niet. Ik weet alleen niet of ik dit handmatig installeren wel goed doe zo.

Hier zal ts weinig aan hebben, want als je goed leest, zie je dat het hier om Win98 gaat ..... en dat was nu nét het probleem, want voor XP kan ts geen driver vinden....
Dan zou een win2k driver toch meestal nog wel moeten werken?

Nou ik ben eruit hij werkt niet.

Uit frustratie heb ik alle kaarten in andere pci sloten gestopt.

Ik startte opnieuw op. En nu werkt mn geluid. Hij had nieuwe hardware gevonden en het werkt nu.

Nu ben ik erachter gekomen wat mijn probleem was. Bij apparaatbeheer (bij overige) staat ook SM-bus controller die niet geinstalleerd is (ik kijk weer niet verder dan mijn neus lang is:confused:). Met andere woorden ik moet mijn chipset drivers van mijn asus p5b moederbord installeren. Ik denk dat dan dat pci slot ook weer naar behoren zal werken.

In ieder geval heel erg bedankt voor de reacties. :thumb:

(gaat nu opzoek naar mn chipset drivers)

Owja ik heb nog zanglessen in de aanbieding. Ik heb pas 1 les genomen. Het bestaat uit een reeks van 12 lessen totaal die worden gegeven door een versleten kroegbaas die alleen de nummers van wc experiance kent.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan