Kaart wil niet formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
M'n SD kaart is geformatteerd in een kaartlezer tot 27GB in plaats van z'n originele 64GB.
Ik plugde 'm daarna in de ingebouwde kaartlezer. Daar geeft hij aan dat hij hem kan formatteren tot 64GB.

Maar.. "failed to format", "can't initialize", "kan niet voltooien" en allemaal andere uitspraken.
Het lukt niet.

Deze programma's heb ik geprobeerd, geen van allen kan mijn kaartje terugformatteren tot z'n oorspronkelijke grootte.
diskmgmt.msc
"SDFormatterv4"
"Fat32Formatter"
"HP nogwat"

Enige ideeën?

Hij is splinternieuw.

Laatst bewerkt:
In windows wil dat niet met Fat32, die gaat dan niet groter.
Met een 3e party tool zoals Minitool of die USB stick formatter van HP een exfat of als het apparaat het kan lezen, een ntfs partite ervan.

Hallo. Bedankt!
Het "vergelijkbare draadje" is gesloten voordat er een oplossing was.
De USB stick formatter van HP werkt dus niet.

Andere ideeën?

Partitie was eerst verwijderd?

Ik heb geen idee.

Stellar Phoenix Phot Recovery heeft nu de kaart herkend als 64GB, da's al heel wat. Hij zoekt of er nog wat op staat. Dat is niet van belang.
Kan dit programma ook exfat formatteren?

Stellar Phoenix Photo Recovery had niks gevonden. Dat geeft niet. Hij maakt nu een image, en laat zien dat zga alle partition blocks "bad" zijn. screen.jpg Zie foto! Hoe herstel ik dit?

Tis geen rocket science hoor, installeren en openen en die stick kiezen, partitie wissen en eentje aanmaken die je wilt en formatteren.
Of is dit de eerst keer met een computer?

Tis geen rocket science hoor, installeren en openen en die stick kiezen, partitie wissen en eentje aanmaken die je wilt en formatteren.
Of is dit de eerst keer met een computer?

Bedankt! Was je toch bijna vergeten behulpzaam te zijn, tussen je superleuke grapjes door.

Het wissen was gelukt. Partitie creëren ook. Hij zegt netjes 'voltooid'.
Alleen is het nog steeds "unallocated" disk space. Dus ook al zegt hij dat het gelukt is, is er niets veranderd.
Als ik probeer te formatteren via windows krijg ik dezelfde foutmelding. Ook als ik een ander file system kies zoals NTFS of exFAT.
Het lijkt dus niks te hebben geholpen.

Dat is ook zo. Dat komt in hekje # 7 al voor met bad blocks. En wat we al eerder zeiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan