kaartenverkoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

chevretete

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2010
wie kan mij helpen aan een script voor een joomlawebsite waarin ik via een inschrijvingsformulier kaarten wil verkopen.
Als ik 100 kaarten heb verkocht wil ik graag een zinnetje laten verschijnen dat de kaarten zijn uitverkocht en men geen kaarten meer kan bestellen.

reserveringsformulier

Ik wil ook graag ipv aantal mensen op de reserveerformulier het aantal verkochte kaarten (laten) tellen en bij een nader te bepalen getal(maximaal 175) de laatste regel in dit script tonen.
Wie kan mij uitleggen hoe??
PHP:
<?php
 // Connects to your Database
 mysql_connect("localhost", "root", "") or die(mysql_error());
 mysql_select_db("naam database") or die(mysql_error());
 $data = mysql_query("SELECT * FROM naam tabel")
 or die(mysql_error());
$aantal = mysql_num_rows($data);// geeft het aantal results.
echo "<p>Al " .$aantal. " mensen hebben zich ingeschreven</p>";
if ($aantal <175 )echo "<div class='ccms_form_element cfdiv_header' id='1_container_div' style=''><h2>Reserveer hier uw kaarten aub</h2><div class='clear'></div></div><div class='ccms_form_element cfdiv_text' id='naam1_container_div' style=''><label>Naam</label><input maxlength='150' size='30' class=' validate['required']' title='Vul hier uw naam in aub' type='text' value='' name='naam' />
<div class='clear'></div><div id='error-message-naam'></div></div><div class='ccms_form_element cfdiv_text' id='email1_container_div' style=''><label>Email</label><input maxlength='150' size='30' class=' validate['required','email']' title='Vul hier een geldig emailadres in aub' type='text' value='' name='email' />
<div class='clear'></div><div id='error-message-email'></div></div><div class='ccms_form_element cfdiv_text' id='datum1_container_div' style=''><label>Gewenste datum</label><input maxlength='150' size='30' class=' validate['required']' title='Vul hier de gewenste datum in aub' type='text' value='' name='datum' />
<div class='clear'></div><div id='error-message-datum'></div></div><div class='ccms_form_element cfdiv_text' id='vul_hier_uw_aantal_kaarten_in_aub_container_div' style=''><label for='Vul hier uw aantal kaarten in aub'>Aantal kaarten</label><input id='Vul hier uw aantal kaarten in aub' maxlength='150' size='30' class='' title='' type='text' value='' name='aantal' />
<div class='clear'></div><div id='error-message-aantal'></div></div><div class='ccms_form_element cfdiv_submit' id='input_submit_61_container_div' style='text-align:center'><input name='input_submit_6' class='' value='Reserveren' type='submit' />
<div class='clear'></div><div id='error-message-input_submit_6'></div></div><div class='ccms_form_element cfdiv_empty' id='empty_container_div' style=''><div class='clear'></div><div id='error-message-empty'></div></div>";
else echo "<p><strong>Helaas</strong> de kaarten zijn uitverkocht</p>";
?>

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit past prima bij je vorige vraag, om die reden beide vragen samengevoegd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan