kaartlezer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_sj

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
483
ik heb in mijn computer een ingebouwde kaartlezer en ik wil deze instaleren (dat moet via de bij de PC bijgeleverde cd-rom van medion) maar wat ik ook instaleer hij doet het niet!!

wie weet raad??
 
Is ie zo gezegd "onboard", mischien moet je hem dan nog in het Bios inschakelen.
Met "onboard" bedoel ik of ie binnen in je PC-kast verbonden is met het moederbord.
 
Toen ik mijn medion kocht, gaf hij in 'deze computer' aan welke kaartlezers in werking waren.
Plots waren ze op een dag weg.
Terug installeren hielp niet.
Hulplijn gaf me volgende raad:

Zet pc uit.
Schakel stroomtoevoer uit (knop achteraan of stekker stopcontact uittrekken).
Even wachten.
Tien keren op aanzet knoppen drukken. (Gek, hè)
Terug stroom geven.
Pc aanzetten.
Icoon kaartlezer was er weer en werkte prima.
Heb dit al een drietal keren moeten doen.
Hoop dat het je lukt.
 
yo bedankt voor je berichtje ik zal het eens probreen maaruuh is het een foutje in de medion PC's????
 
yi

ja gelukt !!!!!! helemaal dankje jo briels maar heb jij jou medion ook van de Aldi (die nieuwe)/??:D
 
Ik heb inderdaad de Medion bij Aldi gekocht. Het was de laatste nieuwe die tegelijk langs Aldi werd gelanceerd in Duitsland/Luxemburg/Frankrijk, Nederland en Vlaanderen.

Ben er tevreden over.
Of het verdwijnen an die kaartlezers een fout is, weet ik niet.
De hulplijn in Vlaanderen (09-2104023)vertelde me wat ik moest doen.
Hoop dat het bij dat ene ongemak blijft.
 
ok

Hoop ik ook!


bij mij bevalt duh nieuwe medion ook heel goed!!
hij loopt in ieder geval lekker!!:p en de video kaart is ook goed want ik speel veel zware spellen!!


bedankt voor je berichtje !!!!:cool:

als ik updates voor win Xp instaleer komt dat alleen ten goede of niet???
 
Ik pak alle upgrades xp aan.
Meer ken ik er niet van.
Is voor andere knappe gasten.

Jouw kaartprobleem is opgelost en mag je afsluiten, denk ik.
 
Ook gelukt op Medion PC AMD 2800+
Is van vriend en had deze bij mij gezet dus stroom er sowieso af en toen 10 keer uit/aan ingedrukt en starte daarna weer flitsend.

Gr Frans
 
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met ongeveer dezelfde pc (Targa PC van lidl:p ).

Ik heb dus ook een ingebouwde multibay met kaartlezer, maar zodra ik mijn SD geheugenkaart insteek flikkert het lampje even, dan reageert de pc ook, maar daarna blijft het lampje branden en blijft de kaartlezer dus "hangen", ook deze computer wilt dan niet meer openen:confused:

Zou ik dit ook kunnen oplossen door 10x op aan knop te duwen wanneer de stroom uitstaat ?
 
Zijn dan iconen v/d kaartlezer ook weg en zo ook bij Mijn computer ? Zo ja dan is het aannemelijk dat het iets gelijkwaardigs is. Give it a try !
 
Nee, de iconen zijn er nog steeds, en de computer herkent de kaartlezer ook, gewoon als ik een kaart erin duw, dan loopt het mis.
 
Ziet er dus anders uit.
Zou dat uitschakelen sowieso doen want het kan geen kwaad.
Aanvullend zou ik de setup nog een draaien staat waarschjnlijk op de backup schijf of cd. Suc6
 
Het probleem is al half opgelost !
Blijkbaar werkte de virusscanner tegen, die uitschakelen zorgt ervoor dat ik de geheugenkaart kan lezen :D

Maar..... nu kan de pc de bestanden niet lezen (foto's van een hp photosmart 735)
Programma van de camera zelf zegt dat er een fout is bij het opslaan van een afbeelding en dat ik de verbinding tussen de kaartlezer en pc moet controlleren :confused:

Normaal zou ik de camera zelf gebruiken, maar deze is enkele weken binnen voor reparatie....
 
Moeilijk te zeggen. Geen kennis/vrienden/familie in de buurt om de kaart daar uit te lezen zodat je beter inzicht wie de probleem veroorzaker is?
 
Jawel, maar dan in de printer, niet in de pc. Ik kan eens proberen natuurlijk, maar het zou toch fijner zijn mocht ik het op mijn eigen pc kunnen aflezen:D
Ik denk dat de camera zelf die foto's omvormt naar leesbare foto's bij de transfer.
Nu zijn er wel .JPG's bij (ook JP.G's:confused: ) , maar die worden niet weergegeven...
 
Het werkt ook voor een Acer Aspire 6530 :D

Dank je wel!!!!!!!!!!!!!!
Gr,
Sjorsvde
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan