kaatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

bandit raider

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2005
Berichten
4
:eek: Beste mensen de beste wensen en een gezond 2005.
Wie kan me helpen????
Ben bezig met een nieuwe PC en wil hier winxp pro op installeren. Heb een bootdisk gemaakt en start deze vanaf A:/ dit loop voorspoedig, uiteindelijk vul ik de opdracht regel: R:\I386\WINNT.exe
de cdrom met win xp pro wordt gestart, de monitor wordt blauw en setup wordt gestart.
Hierna stopt het en wordt het volgende bericht gegeven:
interne fout opgetreden
het wisselbestand kan nergens worden gemaakt.
breek setup af met enter.
hierna alles zwart en alleen R:/
Weet iemand raad
bij voorbaat dank.
 
Xp opstarten vanaf cd rom, in bios instellen cdrom eerste boot Wel cd rom in de drive doen
 
Of doe je het via de hd en bootdisk ik herinner mij zo een mogelijk maar als het gaat best zoals bandit zegt
 
Is de harde schijf wel gefdiskt en geformatteerd? Is R de letter van je CDROM omdat je zoveel partities hebt? Anders vind ik R een heel vreemde letter. Ik vind dat van dat wisselbestand ook vreemd. Dat kun je volgens mij nergens opgeven voordat je installeert.


@de rest, Bandit raider geeft aan dat de setup wel start, dus hoe beginnen om xp te installeren is niet de vraag.
 
Geplaatst door Tanja1968
Is de harde schijf wel gefdiskt en geformatteerd? Is R de letter van je CDROM omdat je zoveel partities hebt? Anders vind ik R een heel vreemde letter. Ik vind dat van dat wisselbestand ook vreemd. Dat kun je volgens mij nergens opgeven voordat je installeert.


@de rest, Bandit raider geeft aan dat de setup wel start, dus hoe beginnen om xp te installeren is niet de vraag.

Daar om was mijn antwoord ook Start op van CDROM @Tanja

en de letter R voor cdrom (Tomato disk bijvoorbeeld)geeft een andere letter aan bijv:R S T al naar gelang hoeveel apparaten er al aanwezig zijn
 
probleem install. win xp pro opgelost

Beste mensen bedankt voor jullie reacties.
leuk dat er serieuse wordt meegeholpen aan het oplossen van problemen waar je soms als leek tegenaan loopt.
Het is uiteindelijk gelukt win xp pro te installeren op de nieuwe PC.
Hoe is me niet 100% duidelijk, maar vast staat dat de bootdisk in het a/station was gestoken, bij alle keren dat het niet lukte.
Nadat ik de tip had gekregen, om de bootdisk te maken van het opgegeven adres, heb ik deze 6 floppys gemaakt. Ik heb de pc weer opgestart zonder bootdisk in de A drive, en het hele installatie feest van win xp pro ging beginnen, natuurlijk had ik in de cd rom drive wel de installatie schijf van xp pro erin zitten.
Ik vermoed dat het hele probleem heeft gelegen in het bezetten van de A drive tijdens het beginnen van de installatie.Ik heb dus de 6 gemaakte floppys ook niet nodig gehad om de zaak geinstalleerd te krijgen.
Misschien kunnen we hievan weer wat opsteken vandaar deze reactie.
Bedank voor jullie support. :thumb:
 

Bijlagen

  • funnywalks.gif
    funnywalks.gif
    49,7 KB · Weergaven: 12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan