Kabel doorgebeten !!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
EEn van mijn hamsters heeft de verbinding tussen mijn routermodem en de computer van mijn dochter doorgebeten.
Is dit nog te maken of moet ik de kabel vervangen.(deze is wel 20 m)Dus daarom hab ik hem liever gerepareerd.
Wie kan me helpen?

Thanks

Als je alle draadjes op de goede kleur weer verbind en isoleerd, kun je hem nog wel repareren.

mja, alles kan natuulijk, maar het zal er wel niet van opknappen. Je maakt natuurlijk wel een las, die een behoorlijke weerstand kan opleveren.
Ik denk dat je het beter kan proberen met een verbindingsstukje. Kabel doorknippen, met een krimptang op beide uiteinden een nieuw DIN stekker vastkrijpen en dan een koppelstukje ertussen zetten. Ook daar zat het overigens niet van opknappen. Beter is gewoon een nieuwe kabel.

Of de hele boel weghalen en draadloos gaan.

p.s.: je hamster beter opsluiten zou overigens ook best eens kunnen helpen :p

Laatst bewerkt:
Ik heb in het verleden ook de draden weer aan elkaar gesoldeerd en merkte daar niet echt veel van. Als je maar zorgt dat de aders goed van elkaar geisoleerd zijn. Is iedergeval de makkelijkste en goedkoopste oplossing. Als het niet goed werkt kan je daarna nog altijd je kabel vervangen.

Laatst bewerkt:
Internet is nog altijd lage snelheid, als je nu de kabel op 10 mbit gebruikt zal je geen problemen merken.
Op 100 mbit ook niet. Maar 1gbit zal meschien problemen kunnen geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan