kabel @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas68

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2001
Ik ben van plan om een @home abonnement af te sluiten,en het pakket zelf te installeren.Mijn vraag is nu,inde inbouwbeschrijving word vertelt dat de bijgevoegde wanddoos de centrale antennedoos (waar de groene kabel het huis binnenkomt)vervangt.aangezien mijn pc boven staat heb ik geen zin om vanuit de woonkamer een kabel dwars door het huis te trekken.Mag ik de aansluiting ook boven maken,en aftakken van de coax van de tv boven?

Dit kan niet omdat (je zegt het zelf al) de bestaande doos wordt vervangen door een met 3 uitgangen.
1-->TV 2-->Radio 3-->Internet.
Nummer 3 heeft een korte kabel naar het kabelmodem en daar vandaan gaat een UTP-kabel met een max. lengte van 20 mtr. naar je PC.
Je kunt wel een (draadloze) router achter het kabel-modem plaatsen en dan draadloos naar je PC gaan.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Will-Well
Dit kan niet omdat (je zegt het zelf al) de bestaande doos wordt vervangen door een met 3 uitgangen.
1-->TV 2-->Radio 3-->Internet.
Nummer 3 heeft een korte kabel naar het kabelmodem en daar vandaan gaat een UTP-kabel met een max. lengte van 20 mtr. naar je PC.
Je kunt wel een (draadloze) router achter met kabel-modem plaaten en dan draadloos naar je PC gaan.

utp = max 99,9 meter

je kan je modem niet op een langere coax zetten ivm db verlies per strekkende meter je kabelmaatschapij heeft namelijk je groene cai doorgemeten in huis zo dat er een bepaald aantal db op het eerste punt staat.
Is deze te hoog gaat je tv storen is deze te laag gaat je modem offline.
Met een retour geschikte versterker kan je wel je modem boven zetten alleen deze kosten maar gem 100 eurie.

in een woonkamer wordt er inderdaad een 3 weg doos geplaatst na een aop (abonee overname punt).
In de meterkast wordt er na de aop een 2 weg doos geplaatst.

tips
kijk of er ruimte tussen je cv leidingen zit kan je dan een utp langs trekken (gebruik een koper draadje en plakband met door voeren).
Als je door een leiding wil gebruik plakband en afwasmiddel of boter.
Of sluit het id draadloos aan

suc6

Bij mij thuis werd 20 mtr. bijgeleverd ik dacht dat het max. was (weer wat geleerd).
Kun je een draadloze router voldoende beveiligen tegen indringers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan