kabel internet bij wanadoo

Status
Niet open voor verdere reacties.

judo

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Berichten
134
Ik heb op de computer van mijn dochter windows xp pro geinstalleerd. Dat ging prima. Hiervoor had zij windows xp home erop staan en een abonnement bij wanadoo broadband cable, dat ging ook prima. Na de installatie van xp pro werkt de internetverbinding af en toe heel langzaam en stopt er dan mee. Na opnieuw opstarten doet hij het weer heel even en daarna stopt hij weer etc. De helpdesk van wanadoo kon mij eigenlijk niet helpen: haal zonealarm eraf. Nou dat hielp echt niet.
Als iemand dit probleem herkent hou ik mij ten zeerste aanbevolen.

Judo
 
heb je een router en/of nog een andere firewall? Dan kan je daar eventueel poorten voor openen! Ik weet niet of dit kan bij wanadoo, maar daar ga ik nu even naar kijken

Edit: Heb je wel alles goed af- en ingesteld? Klik anders hier nog even voor instellingen als je die nog niet had gezien
 
Laatst bewerkt:
Controleer ook even of je pc goed beveiligt en dicht getimmerd is.
Scan op virussen en spyware.
 
kabel internet

Nee, ik heb geen router en het deinstalleren van de firewall (op advies van de helpdesk van wanadoo) maak te geen enkel verschil. De firewall van windows is uitgeschakeld. Volgens de helpdesk is technisch alles in orde, voor zover zij konden zien op afstand. Verder is hij goed beveiligd met mcafee.
 
Hm, dit lijkt me een conflict tussen bestanden van XP Home en XP Pro.
Ik heb heeeeeel veel problemen gehad met Casema (lees Wanadoo) kabel, maar sinds ze zijn overgegaan op het 'nieuwe' systeem (al een jaar of 1.5 geleden voor mij) gaat alles heel soepel.
Dus... alles helemaal from scratch opnieuw installeren lijkt het devies.
 
kabel

Maar er staan geen bestanden van xp home meer op de pc, want ik heb xp pro schoon geinstalleerd.
 
judo,
Het wil nog wel eens helpen wanneer je de stroom 10 minuten van je modem haalt.
Ik zie en hoor veel van dit soort problemen en mijn advies is dan in eerste instantie even de modem spanningvrij maken en vaak is daarna het probleem opgelost.
Vrgr. B.Kat
 
kabel

Beste Kat

bedankt voor je reactie. Ik zal dat zeker proberen. Zelf heb ik al zitten denken dat het modem misschien kapot is. Na het op starten werkt het heel traag en kort daarna is er geen verbinding meer. Maar daarvoor moet ik een ander kabelmodem zien op te duiken om dat uit te proberen. Ik zal je op de hoogte houden.\


Groeten Judo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan