kabel komt los het huis binnen, hoe aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lindalucia

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Berichten
15
Goedemorgen allemaal,
In mijn nieuwe (oude) huis komt de kabel los binnen, het ziet eruit alsof het kastje dat erop zat eraf gerukt is.
Ik wil niet voor televisie gaan betalen, maar ik wil graag de publieke zenders ontvangen. Volgens mij moet dat legaal gratis zijn.
Dat kan volgens internet via DVB-T of ik kan het proberen door een antennedoos te plaatsen.

Mijn vraag is wat zo'n antennedoos doet, versterkt of verdeelt die het signaal dat binnenkomt?
En zijn er verschillende soorten en hoe moet ik zoiets aansluiten?
Ik probeer het op internet te vinden, maar ik zie dozen met een en twee aansluitingen.

Of is het beter om sowieso DVB-T te nemen? Ik moet wel zeggen dat ik de antennedoos wil proberen omdat
als dat werkt, meer zenders te ontvangen zijn.

Elk advies is welkom!
 
Hoi,

Volgens mij zal je moeten betalen om zenders te krijgen want met antenne ontvangst wordt er niet meer gebruikt dus wil je tv via die kabel zal je een provider moeten hebben.:(
 
Dat kastje is een scheidingsfilter voor het tv en radiosignaal en dan is het tevens een verzwakker en een ontstoringsfilter.
En idd, zonder provider die er een signaal naar toe stuurt zul je weinig ontvangen.
 
Voor zover ik weet is het wettelijk verplicht om in elk geval 1 publieke zender te kunnen ontvangen. Dit oa ivm calamiteiten. Of dat ook zonder abbo/provider kan weet ik niet... Kwestie van proberen. voor een paar euri heb je een coax-aansluiting. Dan de stekker erin en zien wat er gebeurt...
 
Via een losse antenne zijn Ned1, 2 en 3 te ontvangen. Zie ook -> http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T

Wat er op de kabel zit is een ander verhaal. Bij Ziggo is dit enkel Ned 1 als ik het goed heb. De reden dat ze deze doorgeven is dat een gebruiker gemakkelijk het signaal kan testen.
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
In mijn vorige woning stopte ik gewoon de kabel in de muur en had ik signaal. Ik kan me voorstellen dat dat signaal er niet meer is hier.
Ik zou het dus kunnen proberen met een antennedoos en als dat niet lukt DVB-T antenne en kastje neerzetten en de publieke zenders ontvangen.
De reden dat ik geen abonnement wil is dat ik eigenlijk heel erg weinig tv kijk. Publieke zenders en een lokale zou echt meer dan voldoende zijn.
De link is trouwens heel leerzaam, bedankt daarvoor.

Nog een vraag, die antennedoos kan gewoon met 1 aansluiting?

Oh ik zie nu ook de reactie van roger, bedankt voor die link ook!
 
Rogers, pas nog had Ziggo weer eens onderhoud gehad waardoor het leek alsof ik geen abonnement had (de ontvangstkast moet dan gereset worden). Opvallend was dat ik nog wel Ned 1, 2 en 3 kon ontvangen en van de rest kreeg ik de boodschap dat ik geen abonnement had.
Dat doet mij vermoeden dat als je aan die binnenkomende kabel het juiste plugje hangt zodat de TV aangesloten kan worden je gewoon Ned 1, 2 en 3 ontvangt.
 
@ rogers,

Lees deze eens zie je dat antenne ontvangst verleden tijd is.
 
Ja dat schijnt zo te zijn dat het verleden tijd is, maar in mijn oude huis kon ik 2 maanden geleden nog gewoon zenders kijken via de kabel, zonder abonnement.
Nou ik heb even een contactdoos aangesloten maar dat werkt hier niet.
Nu ga ik een digitenne ontvanger overnemen van iemand van marktplaats en daarmee zou ik dan als het goed is de publieke zenders moeten kunnen ontvangen...
Of zijn er nog weer verschillende ontvangers hierin?
 
@Modag. Je hebt gelijk dat er niet meer analoog wordt uitgezonden, maar deze post gaat dan ook over DVB-T oftewel digitale uitzendingen via de ether.
 
de oplossing is een losse digitenne ontvanger. kan gratis de publieke omroepen plus de lokale omroep ontvangen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan