Kabel laptop naar Gsm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron de Rooy

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2004
Hi,

Als ik wil inbellen vanaf mijn laptop via mijn GSM wat voor kabel moet ik daarvoor dan halen? (Ik heb wel zo'n kabeltje om de telefoonlijst van mijn mobieltje op je computer te kunnen zetten) Maar ik neem aan dat ik een kabel moet hebben van ingebouwde modemaansluiting naar een aansluiting die in mijn Nokia 6210 past. En het inbelnr. moet je daar gewoon +31 voorzetten vanuit het buitenland (zal wel niet) of heeft mijn provider (wanadoo) daar een speciaal nr. voor? Ik heb het dan over Wanadoo Free om in te bellen via mijn mobiel terwijl ik normaal via de kabel zit.

Ik hoor graag hoe het zit als iemand het weet en misschien ook wat zo'n kabeltje ongeveer kost...kan ik morgen effe naar de winkel...mits ik kan inbellen vanuit het buitenland.

Alvast bedankt!

Ron

www.koopjessite.nl

USB Data Suite Nokia MA-8610c 7110621062106310i Silver6310i Black
EUR 34.50

Top kwaliteit USB Datakabel + Handset Manager software.

Met deze datakabel en het bijbehorende software pakket kunt u, afhankelijk van het type toestel, diverse zaken via de PC managen zoals adresboek, calender, SMS, Ringtones, Logo's en Images. Indien GSM-toestel beschikt over intern modem is het tevens mogelijk Data, Internet en Fax connectie tot stand te brengen i.c.m. laptop of pc.

Compatible met Nokia 7110, 6210, 6310 en 6310i (DLR-3P)

Klik hier voor meer informatie, drivers en mogelijkheden per toestel.
Software werkt alleen met MA-datakabels!

zonnet heeft een gratis inbel nummer voor mobieltjes

Hi,

Bedankt voor de snelle reactie! Zo'n kabel heb ik denk ik reeds die gaat volgens mij van je mobiel naar een com poort op de laptop en hij moet toch naar die uitgang gaan waar dat telefoonplugje in komt. (RJ11 meen ik) Ik heb namelijk geen interne modem in mijn 6210 maar wel een modem in mijn laptop. Ik moet dus puur de telefoon verbinding tot stand brengen. Dat gratis nummer van Zonnet heb ik gelijk maar even alvst in mijn mobiel gezet...bedankt daarvoor! Iemand nog die weet welk kabeltje van dus telefoonplug naar aansluiting Nokia 6210?

Kabeltje is een com plug baar telefoon.
Jouw telefoon wordt gebruikt als modem.
Driver van de nokia laden en dan moet het werken.
het is de dlr-3 of de dau-9p ik weet zi niet meer welke omdat ik namelijk de nokia 6210 en 6310 heb gehad.
Even op de site van Nokia kijken en dan weet je het.
En zoals in mijn eerste bericht al vermeld kost dit kabeltje bij de koopjessite €34,-

suc6.

Hi,

Ja die Dlr-3 kabel heb ik reeds dat is diegene met die com poort aansluiting die dau-9p is volgens de afbeelding degene met die telefoonplug aansluiting dus die moet ik dan kopen. Verder heb ik nog bij Nokia op de site 6210_modemsetup.exe gedownload dus hopelijk heb ik na aanschaf van de kabel alles zodat het zou moeten werken?

Alvast bedankt zover!

Als jij de dlr-3 kabel hebt en de software voor het moden dan heb je genoeg.
Com aansluiten aan de laptop en andere kant van de kabel aan 6210.
Externe verbinding maken in windows met gratis zonnet nummer en het moet werken.

Volgens mij hoef je niks meer te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan