kabel leggen naar 4 slaapkamers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hauub

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hallo,

Ik heb vanuit een slaap kamer een aansluiting voor de tv in de muur. Ik wil vanuit deze aansluiting 4 tv"s voorzien van signaal in 4 verschillende kamers. Hoe kan ik dit het best oplossen ? 2 van de slaap kamers zijn boven en 2 op diezelfde verdieping.

Mvg

ik ga er van uit dat je digitale tv hebt dan kan je vanalles doen ofwel leg je kabels via het plafond ofwel werk je gemakkelijker maar ook duurden en doe je het draadloos

Jaaa het gaat idd om digitale televisie, daarvoor moet je toch een sterk signaal hebben anders werkt het niet

Het probleem is nou juist dat ik niet vanuit de meterkast maar vanuit een aansluiting in de slaapkamer alles moet trekken. Ik heb een versterker mrt 4 uitgangen.

Jaaa het gaat idd om digitale televisie, daarvoor moet je toch een sterk signaal hebben anders werkt het niet

Wil hier toch even op reageren. (Mieren&*ken, ik weet het) :o
Maar met (oude) analoog moet je een net zo sterk signaal hebben als met digitaal.
Met analoog gaat kwaliteit alleen geleidelijk achteruit (meer ruis in beeld).
Bij digitaal kom je op een niveau dat je blokjes krijgt. (Het valt om.)

Ben wel eens bij iemand geweest die problemen had met digitaal maar volgens hem was z'n analoog wel prima.
Toen ik z'n analoog beeld zag...:shocked:
Maar ja, het bewoog nog wel. :P

Maar met digitale televisie heb ik hier veel meer zenders die bij het minste signaal verlies al niet meer te ontvangen zijn. Analoog Nederland 1 2 3 enz. doen het altijd wel naar mijn mening

Komt er in elke kamer dan een digitale ontvanger? de zenders worden ook gewoon analoog doorgegeven hoor.
Proberen of er niet teveel zooi wordt meeversterkt wat onderweg van meterkast naar slaapkamer wordt opgepikt, versterker bij de ingang is het beste.

Analoog doen het ook wel altijd (totdat we vinden dat het niet meer om aan te zien is) terwijl digitaal bij vermindering van signaal op een gegeven moment niet meer kan herkennen of het een 1 of 0 is. (En er dus mee stopt.)
Maar wat ik wil zeggen is dat voor een GOED analoog signaal deze net zo sterk moet zijn als voor een goed digitaal signaal.
Het mooie van digitaal is ook weer dat bij iets minder signaal (waarbij kwaliteit van beeld van analoog dus al watachteruit gaat) digitaal beeld zelfde (beste) kwaliteit blijft weergeven.
Zolang de 1 en 0 maar van elkaar te onderscheiden zijn.

Maar vegeet verhaal maar en zorg dat je goed signaal (dus goede versterker (bij signaal leveringspunt, dus niet boven) en bij voorkeur elk tv eigen kabel) hebt en geniet van digitaal TV. :)

Hoi,
inderdaad ga voor de producten als in de link van Lange Pier aangegeven, is wel wat duurder maar dan heb je ook wat. De juiste coaxkabel is ook belangrijk!
Ga in geen geval dat doorsnee spul uit de doe-het-zelf zaken halen want dat draait uit op een teleurstelling.

ik heb hier 4 tv's op telenet digitaal hangen, 1 bekabeld en 3 met devolo via electriciteitsnet, werkt feilloos !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan