kabel modem probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jospen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
Vraagje:

M`n maatje heeft al geruime tijd een kabelmodem die hem zijn internet biedt.
Het is een modem die via de usb aan de pc is gekoppeld en dmv een standaard coax-kabel (tv-kabel) z`n signaal ontvangt. Echter...

Sinds een dag doet de modem het niet.
Als het lampje dat staat voor de verbinding (LINE geloof ik) brandt dan werkt hij, als hij knippert dan heeft hij geen verbinding/signaal.
Aangezien het lampje continu knippert hebben we de kabels er tussen uit gehaald en de modem even los van de pc aangesloten op het vaste tv-kastje (inbouw) van zijn woning.
Toen deed hij het goed.

Echter...zo gauw er een kabel van een paar meter tussen zit doet ie het niet, ook niet met twee andere kabels die we getest hebben. We hebben de stekkertjes al eens vervangen, maar ook dat hielp niet. Ook een reset (30 sec spanningsvrij) werkt niet.

Het heeft altijd gewerkt.
Duid dit op een hardwarematig probleem of denken jullie dat er toch iets qua kabel of zo niet in de haak is.

Ik heb NOG geen specifiek merk en type, ben nu even ergens anders...

Tips? ervaringen?

eerste reactie...van mezelf :)

Heb het idee dat de coax-kabel langer is dan 15 meter, en dat mag dus niet van
Caiway :)

Jospen zei:
eerste reactie...van mezelf :)

Heb het idee dat de coax-kabel langer is dan 15 meter, en dat mag dus niet van
Caiway :)

Ik denk dat je zelf het antwoord al geeft.
De kabel tussen modem en aansluitdoos (muurcontact) mag volgens mij niet veel langer zijn dan 1,5 tot 2 meter, maar zelfs dit wordt afgeraden. een normale lengte van 50 cm is wat standaard volgens mij meegeleverd wordt.

Waarom wil je het modem zo ver weg hebben staan? en dan de USB aansluiting niet veranderd worden in een UTP aansluiting? deze kabel kan veel langer zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan