Kabel, nieuwe pc, en nu??

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
De gulle regel was toch zo op het moment iemand een kabel aansluiting heeft via bv multikabel en er komt en nieuwe pc in huis het modem gewoon even uit moet, opnieuw aanzetten en daarna de pc aanzetten en de boel wordt weer herkend???

Ik snap er anders geen hout meer van, er is op geen enkele manier op internet te komen, na een reboot en installatie van nieuwste Epson printer software.

grtjs jjw

Zelfde netwerkkaart of ook een nieuwe netwerkkaart? Weet niet het met Multikael zit, maar op Chello moet je als je een andere PC wilt aansluiten eerst even je IP nummer vrijgeven op de oude netwerkkaart en dan op de nieuwe weer opnieuw aanvragen.

Kabel

Tot nu toe is nog steeds hetzelfde netwerk kaart hergebruikt, hij is ook al van pc naar pc gegaan en toe had ik ook geen probleem, nu ineens wel.

Hoe bedoel je ip vrij geven, in het modem ofzo??
Dat ga ik niet redden denk ik, toch wel vreemd.
Alle netwerk instellingen staan goed, ik kan pingen, ik kan een ipconfig commando geven in dos en krijg keurig alle waarden terug, maar ik kan niet internet op zonder de melding te krijgen dat of de website niet werkt (allemaal dan ineens niet meer) of mijn netwerkinstellingen zijn niet goed.

Hmmmmm baal.....

grtjs jjw

De modem al ge-reset?
De stroom even 30 sec van de modem halen kan wel eens helpen

Groetjes Edith

Ik zou toch eens proberen om je ip te vernieuwen.
In windows 95,98 en Me doe je dit door op start>uitvoeren en daar in te typen "winipcfg" vervolgens op "alle vrijgeven" en "alle vernieuwen".

Bij XP start>uitvoeren>CMD>ipconfig>release all>renew all.

Misschien dat dit helpt.

Nieuw ip adres

Ik zal dat eens proberen, modem heeft al een minuut zonder gestaan, helaas wou dat niet helpen.

De tip van MP3page ga ik eens proberen, nu niet meer want hij staat helaas niet hier.

Moet ik daarna de pc nog rebooten of niet?

grtjs jjw

trouwens, werkt dit hetzelfde bij WIN98SE

Ik wwet eigenlijk niet of je dan moet rebooten maar als het wel nodig is dan zal het wel door het systeem worden aangegeven.

Gewoon de gegevens hard invoeren voor je netwerkaart met de gegevens die hij had op de eerste pc zou moeten werken. Hierna kun je'm op automatisch verkrijgen zetten.

Leuk

ja leuk, al geprobeerd de ip gegevens in te vullen die bij Multikabel werden verteld maar helaas.

De gegevens van de vorige pc (noodpc voor effies) die stonden ook op alles autodetect.
Dus aan die gegevens heb ik niet zoveel.

Ik ben er nou nog niet uit of het aan de pc legt of aan de kabel zelf.

Morgen wordt het geprobeerd en dan hoor ik wat er aan de hand is, in zoverre als hij het morgen nog niet doet ga ik toch uit van een software fout.

grtjs jjw

Bij een kabel aansluiting moet je gelijk op het internet kunnen komen, maar accounts moet je zelf op voeren met de bij geleverde brief.
maar dat geld alleen als je al een aansluiting heb,

Oplossing is al deels gegeven maar zo moet het exact:

Om dit te controleren klik (voor Windows95/98/98SE/ME) op start - uitvoeren, typ hier WINIPCFG en klik op Ok. Klik hier op alles vrijgeven en vervolgens op alles vernieuwen.
Voor WindowsNT/2000/XP ga naar start - uitvoeren, typ hier CMD en klik op Ok. In het zwarte DOSscherm typen IPCONFIG /RELEASE gevolgt door enter. En vervolgens typen IPCONFIG /RENEW gevolgd door enter.

En anders toch bellen, in de regel zijn ze wel behulpzaam, wel je firewall ff uitzetten anders 'zien' ze je niet.

wat ben jij al vroeg op, goedemorgen.
nu het overgnomen is kan ik gaan slapen, succes.

Laatst bewerkt:
@ Humpe, carpe diem! :) en welterusten dan.

JJW, staat dit wel aangevinkt: in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Verbindingen "nooit een verbinding kiezen?" als je nog een inbelmodem in je pc hebt hangen, en anders moet alles grijs zijn. Als je klikt op LAN-instellingen (zelfde tabblad) staat er bij mij Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen aangevinkt.

Laatst bewerkt:
Internet

het probleem zou hem in de driver van de nieuwe printer zitten.

het klinkt vreemd en ongeloofwaardig maar toch echt waar.

Wij hebben gebeld met Multikabel omdat ik er gewoon heilig van overtuigd zou zijn dat alles echt goed werkte.

Voor de herstart na installatie nieuwe software printer wel tenminste.

Na de herstart was alles verdwenen en dat vond ik al vreemd maar je denkt toch niet meteen aan printerdrivers.....toch???

Affijn, deze vriendelijk helpdesk man heeft een Windows patch geemaild en die hebben we geinstaleerd, deze patch zou iets uitvoeren met de spool drivers voor de printer waardoor er weer internet mogelijk is.

Ik vind het allemaal nog steeds heel vreemd klinken maar het werkt wel weer.

Het zal.....ik vind het allemaal maar vreemd en dacht toch dat ik Win98 wel doorhad maar niet dus.

grtjs jjw

Heb op google getracht hierover iets te vinden maar niks, noppes, nada. Die helpdesker dacht ook waarschijnlijk dat de fout is gekomen na het installeren van die Epson, ben wel benieuwd dan wat voor patch dat is geweest, maar goed, het is opgelost, daar gaat het maar om. :)

Screenshot

Ik zal snel een screenshot plaatsen.

Ik kwam er ook achter dat het iets met de dns server te maken zou hebben daar het filtje iets heet van dnsrecover....

Ach....

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan