Kabel valt uit dan maar via telefoon internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jussi

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
86
Ik internet voor bijna € 45 per maand bij @Home (Essent). Ik vind dat niet echt goedkoop maar als ik waar voor mijn geld zou krijgen zou ik er vrede mee hebben. MAAR: om de haverklap valt de verbinding uit. (is er dan te veel verkeer op de kabel??) Als dat gebeurt bij het volgen en gaan bieden op een internetveiling is dat natuurlijk heel vervelend.
Voor tamelijk weinig kosten heb ik (voor noodgevallen) een abonnement bij Planet aangehouden om gewoon via de telefoon te internetten. Helaas gebeurt het verschrikkelijk vaak dat de verbinding plotseling wordt verbroken, soms al na een paar seconden. Ook duurt de fase "is bezig verbinding te maken met" nogal lang (soms 1 minuut).
Soms krijg ik de melding dat het modem voor een ander programma in gebruik is.
Vraag: moet ik misschien enkele instellingen wijzigen???
Bedankt voor elke hulp!
 
heeft u internetprovider geen telefonishe helpdesk
die kunnen dan samen met jou de instellingen goed zetten
 
hoe branden de lampen op je kabelmodem en welk modem heb je een donkere com21 of een witte moterola
 
Zoveel kan je niet mis doen bij @home.
Alleen gebruik niet de geleverde cd om te installeren.
Gewoon handmatig de computernaam invoeren (heb je gekregen) werkgroep moet @HOME zijn en je verbinding werkt, al je netwerk instellingen op automatisch laten staan (IP-adres enz.) en GEEN proxyserver gebruiken.
 
kan zijn dat je kabelsignaal aan de zwakke kant is en deze moet worden nagekeken als je overdag geen problemen heb en sávonds na een uur of 4 wel is dat waarschijnlijk het probleem
 
geen verbinding.....

hoi,

misschien,, dat je je temp internet files eens moet leegmaken,,, cookies ed.. bestanden.. etc,
heb zoiets laatst gedaan bij iemand waarbij kabel internet ook steeds uitviel, na enkele secondes.
heb het wat opgeschoond en probleem was verholpen,
moet zeggen het was een oud beestje dus die kon niet zo veel meer hebben.

iedergeval succes verder
 
Na heel veel ellende heb ik de verbinding met @Home nu optimaal gekregen Hun eigen software deugde niet (LAN instellingen veranderden elke keer bij het opstarten van Explorer) Als @Home niet weer eens een storing heeft gaat internetten via de kabel goed.

Het probleem zit in het internetten via de telefoon.
Telefoonmodem is: Motorola SM56 PCI Modem
Vroeger, voordat ik op de kabel zat, werkte dat vrij behoorlijk. In ieder geval beter dan nu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan