Kabel(verbinding) van 2 X tulp naar USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Bestaat er ook 'n kabel(verbinding) van 2 X tulp L en R (ik gebruik dan de video-audio-out uitgang van mijn versterker) naar de USB van de PC; om zo met b.v. CoolEdit mijn langspeelplaten om te zetten naar MP3 of wave ?

Nee... Het signaal op die "tulpen" is analoog... en de usb ingang is digitaal.......
Je kunt die twee tulpjes wel met een verloopstekkertje op de ingang van je geluidskaart aansluiten... maar voor een platenspeler heb je dan voor het beste resultaat wel een [RIAA]voorversterker nodig......

In die kantenklare draaitafels met usb aansluiting zit de analoog/digitaal converter ingebouwd....

Oke, heb jij dan 'n goede suggestie; voor wat betreft een op de USB aan te sluiten draaitafel(platenspeler).
Ik kom er op internet heel wat tegen, maar kan er wat betreft de performance (nog) - en eindresultaat = na omzetten LP's naar wave en CD - geen chocola van maken.

Hoi !

Bij Blokker hebben ze een Lenco in de aanbieding voor € 89,= .

Ik heb ook zoiets, maar een beetje meer betaald.....

Werkt perfect !
Blader de folder even door op http://www.blokker.nl/, dan kom je 'm tegen.

Greetz,

Harry.

Heb je zelf nog een [echte] draaitafel? Dan krijg je met een goede voorversterker het beste resultaat... zoniet, heb je de Helpmij nieuwsbrief ontvangen deze maand? Daarin staat een zeer goede usb platenspeler, de DJ Tech Pro... Maar er is genoeg te koop, van zeer gammel, tot redelijk stabiel....

Hoi !

Bij Blokker hebben ze een Lenco in de aanbieding voor € 89,= .

Ik heb ook zoiets, maar een beetje meer betaald.....

Werkt perfect !
Blader de folder even door op http://www.blokker.nl/, dan kom je 'm tegen.

Greetz,

Harry.

1) Je schrijft, werkt perfect; dus . . . . en welke heb jijzelf (waarvoor meer betaald) en leidt 'die' echt tot veel betere opnamen (uiteindelijk LP naar CD).

2) De USB platenspeler, de DJ Tech Pro . . . is dat een vergelijkbaar, of wellicht een veel
betere optie. Kan ik ergens 'uberhaupt' tests vinden van dergelijke spelers !

Hoi !

Ik ben geen echte audiofiel: als het een beetje normaal klinkt ben ik tevreden.

Ik heb bijna 3 jaar geleden een Lenco USB-draaitafel aangeschaft voor € 139,-Alsa je even googled op USB-draaitafels krijg je allerlei vergelijkingen te zien.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan