Kabelbreuk laptopscherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DerClown

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2005
hey,

Ik heb een Acer Aspire 3630, 2 jaartjes oud, prima ding verder!

Sinds een maand vertoond mijn scherm rare kuren! Ik krijg allemaal strepen. En hij update het beeld zeg maar niet. Maar als ik het scherm in andere positie doe. (klinkt gek: linker kant iets naar voren druk, rechter kant iets naar achteren) is het scherm goed. Dit is natuurlijk niet de meest ideale werkhouding.

Nu hoor ik van verschillende kanten dat het waarschijnlijk een kabelbreuk in en nabij het scharniertje is.

Hier kan ik mij in vinden, en lijkt mij ook heel logisch opzich.

Nu vroeg ik mij af: Kan ik dit ding gewoon naar een willekeurige pc-zaak brengen, en kunnen die dat ter plekke vervangen waar ik bij sta? Ik kan hem namenlijk eigenlijk niet missen. Ivm werk en school. (zelfs niet 1 dag!) En wil dit eigenlijk ook niet!

En iemand enig idee wat dit me gaat kosten?

Denk niet dat een pc-zaak dit zo op voorraad heeft liggen. Het zal dus waarschijnlijk toch opsturen naar Acer worden. Altijd lastig laptopscherm problemen.

Kan een PC-zaak dat niet gewoon bestellen. En dat ik dan langs kom als ze het hebben en erin zetten!

Geen idee of een bedrijf als Acer dat doet. Meestal moeten laptops naar een reparatiecentrum van de fabrikant gestuurd worden. Zo werkt het met Asus, en zover ik weet ook met Acer. Maar vragen kan altijd.

reactie

Probeer de laptop eens aan te sluiten op een normaal extern scherm(ctrl + F5 geloof ik)
Weet je zeker dat het een kabel breuk is.

Het kan ook de condensator zijn deze is te vinden in je klep van de laptop.Misschien zit deze los.

oke, kleine update, lang niet gereageerd maar toch. ff bumpen.

Ik heb het scherm ff open gemaakt vandaag. En het lijkt erop dat de LCD-kabel (die achter het scherm zit) kapot is.

Angezien als ik achter op het scherm druk het scherm goed gaat werken.

Weet iemand waar ik zo'n draadje kan kopen? En hoe ik het vervang? of kan een pc-boer/reparatie gastje dat doen?

Hallo

"Angezien als ik achter op het scherm druk het scherm goed gaat werken."

Voor hetzelfde geld is er slechts sprake van een slecht kontakt en werkt dit terug korrekt indien je de connector enkele malen in en uitplugd.

Het eventuele bestellen/vervangen kun je ofwel laten doen door een deftige lokale p.c. winkel
, of dit kabeltje zelf "online" bestellen en monteren , uiteraard even "googlen" want er zijn soms enorme prijsverschillen.

Peter

www.spareshop.nl, zei vervangen alles qua spareparts.

Moet er wel bij vermelden dat je je laptop dan een aantal dagen kwijt bent, omdat het helemaal in Leeuwarden zit, en het onderdeel ook besteld moet worden.

Ze zijn één van de goedkopere van Nederland met spareparts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan