Kabelbrij in oud grachtenpand: Casema kabelinternet of Wanadoo ADSL?

Status
Niet open voor verdere reacties.

magteres

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2003
Mijn zus zit er over te denken om via één van deze bedrijven breedband internet af te gaan nemen. De vraag is echter welke zij moet kiezen.

Zij woont in een grachtenpand waar de kabels voor telefoon en radio/TV rechtstreeks uit de grond komen, er zit geen mooi aansluitpunt zoals in de meeste nieuwbouwhuizen.

Voor wat betreft de TV/Radio, Hier loopt de kabel naar een standaard TV/Radiokastje, hierop zit een splitter die het signaal naar mijn zus en een huisgenoot brengt.

De telefoonaansluiting komt via ene dikke kabel vinnen, 4 kabeltjes gana naar 2 contactdozen (telkens de rode en groene draad). De oranje en gele draden zijn niet in gebruik. Tevens loopt er een kabel naar een 3e kamer.

Aangezien er geen ISDN aansluiting is zullen er in de grote kabel waarschijnlijk 3 afzonderlijke kabels zitten (er zijn ook 3 verschillende telefoonnummers).

Wat is in dit geval het handigste, internet via de kabel of ADSL?

Dus heb je keuze zat, als ze een lekker snelheid wil voor weinig geld dan moet ze gewoon de kabel nemen, wil ze een constante snelheid en vaak iets meer kosten maar ook meer mogelijkheden dan moet ze adsl nemen.
De kabels die je omschijft zijn gewoon de standaard kabels zoals ze door heel nederland door de grond liggen, niets mis mee hoor.
Alleen hebben de nieuwbouw wijken allemaal mooie aansluitpunten die daar toevallig niet zijn, maar de werking is echt hetzelfde.

Geplaatst door jjw
Dus heb je keuze zat, als ze een lekker snelheid wil voor weinig geld dan moet ze gewoon de kabel nemen, wil ze een constante snelheid en vaak iets meer kosten maar ook meer mogelijkheden dan moet ze adsl nemen.

OK, de keuze gaat tussen Casema Midi (http://www.casema.nl/portal/page?_pageid=53,207605&_dad=portal&_schema=PORTAL) en Wanadoo ADSL Direct (http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_direct.html).

De kabels die je omschijft zijn gewoon de standaard kabels zoals ze door heel nederland door de grond liggen, niets mis mee hoor.
Alleen hebben de nieuwbouw wijken allemaal mooie aansluitpunten die daar toevallig niet zijn, maar de werking is echt hetzelfde.

Aha... ok, maar ik dacht dat de keus voor of adsl of kabelinternet problemen zou kunnen opleveren voor haar medehuisgenoten...

Geplaatst door jjw

Niet voor cai (kabel aansluitingen) Er moet een goede wcd (wandcontactdoos) of aop (abonnee overname punt) gemonteerd zijn ivm met storingen die terug het cai netwerk op kunnen met als gevolg dat delen van dat netwerken storingen kunnen krijgen.
Maar bij casema kan je op dit moment voor 19 eurie een volledige install laten doen ! en wordt ook direct je aansluiting nagekeken of deze nog voldoet.

Nou bij elk adsl pakket wordt een storrings filter geleverd, dus kosten kun je uitsparen, adsl werkt ook nog steeds over de 2 zelfde draden die er binnen komen en verdeeld worden, een degelijk stopcontact hoeft niet duur te zijn als je mischien een connectie hebt bij een instalateurs bedrijf.
Een kabel aansluiting is vrijwel in ieder huis gelijk, een binnen komende kabel hoort officieel in een tras wcd binnen te komen, die is een enkelvoudig wcd voor televiesie, vanaf daar wordt hij verder het huis in verdeel en aangesloten op de wcd's die we gewend zijn met 2 aanslutingen voor tv en radio.
Maar goed, nee last van storing zal wel meevallen.
Ik weet niet of ze nu 2 abonementen hebben op dezelfde aansluiting qua telefoon, let dan wel op op welk abo je de adsl zet qua aansluiting maar daar kom je snel genoeg achter.
Doet hij het wel of niet.

Allereerst dank voor alle info!

Geplaatst door jjw
Nou bij elk adsl pakket wordt een storrings filter geleverd

Eerlijk gezegd heb ik nooit zo'n filter gezien....

Geplaatst door jjw
Ik weet niet of ze nu 2 abonementen hebben op dezelfde aansluiting qua telefoon, let dan wel op op welk abo je de adsl zet qua aansluiting maar daar kom je snel genoeg achter.

Er zijn nu 3 telefoonaansluitingen/lijnen die de woning binnenkomen.

ik zal vor wanadoo gaan ik heb het zelf ook en het bevalt mij erg goed:thumb:

het aantal maakt niet uit, als ze hem maar op de goed aansluiten en op de goede een abo neemt voor eventueel internet.

Geplaatst door jjw
het aantal maakt niet uit, als ze hem maar op de goed aansluiten en op de goede een abo neemt voor eventueel internet.

Ze heeft nu voor d'r telefoonaansluiting een rood en groen kabeltje die de stekkerdoos ingaan. Is dat ook voldoende voor ADSL?

2 draadjes is genoeg voor adsl, hierbij opgegeven haar telefoon nummer waar de adsl overheen komt, dan komt alles goed :)

Zoals Speedtouch zegt.
Helemaal voldoende.
Telefonie werkt over 2 draadjes.
Geweldige uitvinding niet?

Eindresultaat: bestelling is geplaats bij wanadoo, wordt over 2 weken geleverd. Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan