Kabelinternet en meerdere computers, wie helpt me??!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thuban

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Hallo allemaal :D,

Dit onderwerp is vast tot in den treure al behandeld, jullie zullen wel denken, weer zo'n digibeet....maar ik doe het toch :love:

Ik heb kabelinternet van de UPC en 1 pc die daarop met een kabel is aangesloten. Nou krijg ik er op korte termijn een tweede computer bij (geen laptop) die ik ook graag via een kabel daarop wil aansluiten. Ik als digibeet ga ervan uit dat dit niet hetzelfde werkt als een verlengsnoer (wat ik eigenlijk wel hoopte, kabeltje splitsen en voila twee uiteinden in elke pc eentje).
Maargoed hoe het wel moet, ik heb links en rechts het een en ander gelezen over routers en wireless routers, maar ik begrijp niet goed wat dat is.
Wat moet ik doen om het voor elkaar te krijgen zodat beide pc's op het internet kunnen?
Graag in lekentaal uitleggen en beginnen bij het begin :o

En weet iemand wat de kosten van de spullen zijn die ik ervoor nodig heb, ongeveer, zoals zo'n router??

Ik hoop op antwoorden! Alvast bedankt...

Groetjes Thuban

Laatst bewerkt:
Je hebt inderdaad een router nodig, die maakt voor je internet-verbinding meerdere aansluitpunten.even simpel gesteld.

Wil je de pc's met een draad aan internet verbinden dan heb je een gewone router nodig. Daarop kun je dan 4 pc's aansluiten.

Wil je je pc's zonder draad verbinding laten maken met die router, dan heb je dus een wireless router nodig. Daarmee kun je een flink aantal pc's draadloos verbinden en ook nog eens 4 met een draad.

heb je een router van upc waar ook telefoon bijzit ?
zo ja dan heb je meerdere utp aansluiting.
dan kun je vanaf het moden een extra kabel trekken naar de 2e pc
Heb je geen telefonie van upc welk modem en type heb je dan van upc gekregen.

Mrmusic, het ligt aan het abbo bij upc welk modem je krijgt dus een router is niet altijd nodig.

Ok, dan ga ik voor de simpelste oplossing, een router. Hoe kom ik daaraan? Dr zullen er vast een heleboel soorten en maten van zijn...stel ik me zo voor...:rolleyes:

heb je een router van upc waar ook telefoon bijzit ?
zo ja dan heb je meerdere utp aansluiting.
dan kun je vanaf het moden een extra kabel trekken naar de 2e pc
Heb je geen telefonie van upc welk modem en type heb je dan van upc gekregen.

Bedankt voor de nuttige aanvulling, ik heb zelf geen ervaring met UPC:thumb:

maar misschien is die vijftig euro wel helemaal niet nodig.
dat ligt aan het antwoord op mijn vraag :o

Ik heb even gekeken en hem van achter t gordijn getrokken :p

Merk: Arris, type TM402B

Achterkant, stekkers & gaten:
(ik begin aan de linkerkant)
DC Power (dat gat is bezet, daar komt de powerrrrrr binnen)
tel1 (leeg)
tel2 (leeg)
USB (leeg)
ethernet (zit een stekker in, ik neem aan van de kabel)
reset (is niet echt een gat;-))
cable (zit ook een snoer in)

Dat was t! Meer gaten kon ik niet vinden! :cool:

van UPC site geplukt:

Sommige routers kunnen de zeer hoge down- en uploadsnelheden van UPC Internet Extreme niet aan, waardoor u niet maximaal van de snelheid kunt profiteren. Wij adviseren u in dat geval contact op te nemen met de leverancier van uw router, waarbij u duidelijk moet vermelden dat het om UPC Internet Extreme gaat. Mocht u nog geen router hebben, dan adviseert UPC een van de volgende drie routers;
- Corega router (verkrijgbaar bij de UPC centers),
- Linksys WRT54G en de
- ASUS SL1000.
UPC heeft sinds november 2006 ook een draadloze router die de snelheid van Extreme aan kan.

Nou voor zover ik weet heb ik geen "extreme" aansluiting, maar een "gewone", dus zouden bovenstaande routers aanbevolen worden. Linksys wordt dus door mrmusic aangeraden en door UPC. Ze geven daarover echter geen productondersteuning in....dat zou problemen kunnen opleveren mocht met die router het internet het niet meer doen...

en die staan dus allemaal dus niet in die link die ik eerder kreeg....zullen ook wel de duurste zijn die upc kon vinden...nog tips?

Laatst bewerkt:
Kan ik ook een wireless router combineren met kabelinternet? Wie weet dit?

En welke router is nou een goede, compatible met de modem die ik hierboven aangaf? Ik heb echt wat meer hulp nodig....:o
Of kan ik niet gewoon een andere modem kopen waar twee uitgangen aanzitten voor twee computers?

Ik wil echt niet meer dan rond de 50 euro uitgeven...

Ik heb ook geprobeerd de internet kabel gewoon in de andere pc te steken, maar die zegt dan geen verbinding te krijgen met het internet omdat het IP adres moet worden aangepast en dat doet hij vervolgens. Waarom doen pc's altijd zo moelijk....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan