Kabelinternet problemen na installeren windows XP SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterveldhuis

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2004
Hallo,

Ik heb een probleem: Onlangs heb ik windows xp sp2 geinstalleerd (nl editie) en sindsdien werkt kabelinternet niet na behoren. Na het opstarten werkt internet niet, pas als ik naar netwerkverbindingen ga en de lan-verbinding herstel , werkt internet pas,
maar dan alleen voor 5 tot 10 minuten. Daarna herstel ik weer de verbinding en werkt internet weer slechts 5 -10 minuten. Mijn internet verbinding komt binnen via een router. Op deze router zit ook een computer met windows 98 aangesloten , daar heb ik niet dit probleem. Ik denk dus zelf dat het niet aan de router, modem of kabelinternet provider ligt.
Hoe los ik dit probleem op? (lan netwerk instellingen aanpassen, netwerkkaart driver updaten??)

Specs:
-Ik heb geen viruscanner draaien
-Firewall van XP sp2 heb ik uitgezet.
-Ik heb Sygate Personal Firewall draaien (blokkeer alle windows processen, behale IE, en een aantal download progs)
-Bij het installeren van SP2 gaf windows netdde.exe fout aan (windows kon het bestand niet kopieren)

Bijvoorbaat dank voor het reageren op dit bericht.

Groet
Pieter

zou kunnen

SP2 verwijderen zou kunnen.
Maar het lijkt me toch mogelijk dit probleem op een andere manier op te lossen.
Groet
Pieter

Zelf al opgelost

Ik ondertussen heb ik mijn internet probleem zelf al opgelost.
Mijn verbinding bleek weg te vallen door mijn bittorrent client, Azureus. Na het installeren van SP2 schijn je de instellingen aan te moeten passen. Azureus 'slokte' mijn hele verbinding op waardoor de rest niet of nauwelijks werkte.
In Azureus stond de instelling: 'maximale connecties' op 1000 deze heb ik op 500 gezet. Ook heb ik de max down -en upload snelheid verlaagt en ook het max aantal down -en uploads.

Misschien is deze informatie nog zinvol voor iemand anders.
Groet,
Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan