Kabelmodem aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

martien

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2001
Als ik een kabelmodem wil aan sluiten op mijn pc kan ik dit doen via de USB poort of via een netwerkkaart. Welke van deze twee heeft de voorkeur?

Martien

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Will-Well
Een kabelmodem heeft volgens mij altijd een netwerkkaart (LAN-kaart) nodig.
Tegenwoordig kan het ook via USB.
Ik zit bij Chello met een Motorola Surfboard modem.
Deze kan zowel via Netwerkkaart als via USB.

Mijn voorkeur gaat uit via netwerkkaart, omdat je dan via deze netwerkkaart het internet kan laten delen.
Hoe dat met USB zit zou ik niet weten.

In mijn vraag staat dat ik het kan doen via de USB of via een netwerkkaart. Dus met dit antwoord kan ik helaas niets.

Ik zou het doen via netwerkkaart,en die USB poort lekker houden voor snellere doeleinden.

Geplaatst door martien
In mijn vraag staat dat ik het kan doen via de USB of via een netwerkkaart. Dus met dit antwoord kan ik helaas niets.
Ik geef je toch een duidelijk antwoord?:confused:
Of doelde je op het antwoord van Will-Well?

Het ging niet over jouw antwoord

Ehh??

Kies maar voor een netwerkkaart en gebruik de USB maar voor iet anders. Netwerkkaartje is niet duur ongeveer € 12,-

Hangt ook van je snelheid van de usb poort af... Is het usb 1.1? Dan is het de moeite niet want dan is de snelheid daarvan dermate laag dat je nóg geen profijt van een kabelverbinding hebt.
Maar ook als het usb 2.0 is is het sonde. Niet de moeite niet maar gewoon sonde omdat de meeste kabelverbindingen niet snel genoeg zijn om die 480 mbit/s te halen op een usb 2.0 poort. Kun je beter gebruiken voor andere snellere randapparatuur die die snelheid wel vereisen of kunnen waarderen (zoals anderen ook al zeggen).

Als je een 10mbit netwerkkaartje er al in hebt hangen dan moet je hem daar gewoon in doen. Dat is het meest gangbare en hij wordt dan ook werkelijk als lan- of internetverbinding gezien zodat het voor programma's die een netwerk of internetaansluiting nodig hebben geen lastige zaak wordt. Dit bespaard je ook weer op mogelijk tramalant met programma's die het internet niet kunnen vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan