Kabelmodem ondersteund alleen ethernet-verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

FaridaY

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Berichten
8
Beste dames en heren :D,

Ik heb het volgende probleem (hoop echt dat iemand mij kan helpen). Ik had een probleem met mijn PC waardoor deze geformateerd moest worden. Dat is inmiddels gebeurd, maar nu wil ik er dus internet op zetten. Als ik dat via de CD-rom van @home doe, krijg ik op een gegeven moment de volgende melding:

" Uw computer is gereed voor een USB-verbinging, maar het kabelmodem ondersteund alleen een ethernet-verbinding. Mogelijke andere handelingen zijn:
Een USB-kabelmodem ophalen
Een USB-ethernetadapter installeren
Een ethernetkaart installeren"


Dit had wat mij betreft net zo goed in het Chinees kunnen zijn, want ik weet dus echt niet wat ik moet doen om dit te verhelpen :confused:...

Iemand een idee???
 
Haal de cd van @home uit je pc. Neem een moment van rust zodat je afscheid kan nemen van die cd. Gooi de cd weg of gebruik hem als onderlegger.

Verander op je pc de naam in de naam die van @home gekregen hebt (cc cb etc)
 
Hoi,
Dacht ik ook al aan Mario, maar:
omdat je waarschijnlijk een router tussen je kabelmodem en je pc hebt zitten en geen directe kabel tussen je pc en het kabelmodem.

Klopt dat?

Dan is de computernaam al gekloond op het modem.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Dacht ik ook al aan Mario, maar:
omdat je waarschijnlijk een router tussen je kabelmodem en je pc hebt zitten en geen directe kabel tussen je pc en het kabelmodem.

Klopt dat?

Dan is de computernaam al gekloond op het modem.

Allereerst bedankt voor jullie reacties! Waardeer jullie hulp heel erg.

Wat die router betreft klopt het inderdaad. Ik heb thuis 2 pc's. Op de pc boven ontvang ik internet via een draadloze USB-adapter, dit gaat gewoon prima. De router beneden is aangesloten op het kabelmodem. En ik wou op de pc beneden dus internet ontvangen door een vebinding tussen deze pc en de router (via een kabel). Is het mogelijk dat ik de twee pc's onderling ook moet verbinden via een dergelijke kabel?
 
Hoi,

Helemaal juist, die verbinding tussen pc en router.
Alleen je instellingen, daar is weinig over te zeggen, omdat dat afhangt van de instellingen in je router.
Tip: haal er vandaag of morgen even een 'nerd' bij die het w.s. zo voor je uitzoekt !
In elk geval heeft M@rio gelijk: de cd van @home zal nooit werken.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Helemaal juist, die verbinding tussen pc en router.
Alleen je instellingen, daar is weinig over te zeggen, omdat dat afhangt van de instellingen in je router.
Tip: haal er vandaag of morgen even een 'nerd' bij die het w.s. zo voor je uitzoekt !
In elk geval heeft M@rio gelijk: de cd van @home zal nooit werken.


Dat is dus het probleem....ik ken niemand die hier een beetje verstand van heeft...
 
Kijk eens even in apparaatbeheer of je daar gele uitroeptekens of vraagtekens ziet staan, misschien heb je simpelweg nog een driver te installeren...
 
Tja ... ik doe dit soort werk wel, maar w.s. niet bij jou in de buurt (Arnhem).
 
Kijk eens even in apparaatbeheer of je daar gele uitroeptekens of vraagtekens ziet staan, misschien heb je simpelweg nog een driver te installeren...

Ik zal eens een kijkje nemen, bedankt :thumb:!

Overigens...ik weet niet of het relevant is, maar als ik een rechtstreekse verbinding maak tussen de pc en het kabelmodem, dan lukt dit ook niet...
 
Hoi,

Wat mrmusic zegt is verwarrend.
Het klopt dat rechtsstreeks aansluiten op het modem niet lukt, omdat de instellingsgegevens op de pc daarvoor niet goed zijn.
Dit hoeft dus niet te maken te hebben met ontbrekende drivers o.i.d. .....:(
Bovendien is nu de andere pc niet meer verbonden met internet en dat lijkt me de bedoeling niet .... tóch?
 
Resume:

- naam die je van @home gekregen hebt dient of in de pc ingegeven worden (geen router gebruikt) of in de router

- netwerkkaart dient goed geinstalleerd te zijn op de pc (geen uitroepteken maar dat zou je ons nog doorgeven)
 
Hoi,

Wat mrmusic zegt is verwarrend.
Het klopt dat rechtsstreeks aansluiten op het modem niet lukt, omdat de instellingsgegevens op de pc daarvoor niet goed zijn.
Dit hoeft dus niet te maken te hebben met ontbrekende drivers o.i.d. .....:(
Bovendien is nu de andere pc niet meer verbonden met internet en dat lijkt me de bedoeling niet .... tóch?

Nee, zeker niet. Mijn doel is om ze allebei op internet aangesloten te krijgen. Ik heb dit alleen bij wijze van experiment gedaan om te kijken of dit probleem het gevolg is van de installatie van draadloos internet of dat het gewoon aan de pc zelf ligt. Voordat de pc geformateerd was, kon ik hier namelijk wel internet op ontvangen via een rechtstreekse verbinding met het kabelmodem. Ik denk dus dat er iets is veranderd toen de pc geformateerd werd (afgezien van het voor de hand liggende natuurlijk...).
 
Resume:

- naam die je van @home gekregen hebt dient of in de pc ingegeven worden (geen router gebruikt) of in de router

- netwerkkaart dient goed geinstalleerd te zijn op de pc (geen uitroepteken maar dat zou je ons nog doorgeven)

Dat is dus iets waar ik ook gister achterkwam: er zit geen netwerkkaart in! Ik had dus een nieuwe gekocht en deze geprobeerd te installeren. Het eerste gedeelte ging goed, maar nadat de pc afgesloten werd en ik deze weer opnieuw opstartte, bleef de pc vastzitten bij het installeren van de stuurprogramma's...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan