Kabelmodem + router werken niet samen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocksoft

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2005
Het volgende probleem:

Heb een kabelmodem voor het bellen en internetten van @home.
Werkt prima maar helaas geen mogelijkheid om draadloos te internetten.

Een goede router (Medion) overgenomen met de mogelijkheid om draadloos te
internetten.
Deze onder de kabelmodem gemonteerd....aangesloten met de bijgeleverde kabel op de kabelmodem.
Software geinstalleerd op de pc en inderdaad deze pc detecteerd gelijk de aanwezigheid van de medion-router. (draadloos).
Maar wat ik ook verander ik krijg op deze manier geen verbinding met het internet.
Ook niet wanneer ik de medionrouter met een kabel verbind met de pc....
Heb inmiddels veel geprobeerd maar blijkbaar is een simpele oplossing niet voorhanden.
Wie heeft een herkenbaar probleem gehad is kan mij hiermee helpen ?

Nee in de router komt het CC of CO of CP nummer te staan.
Dus de computernaam.

Instellingen

Het is me duidelijk dat de kabelmodem(@home) en de draadloze router van medion verschillende instellingen hebben en dat dit mogelijk het probleem is om d.m.v. deze samenwerking op het internet te komen.
Alleen wat moet ik dan wijzigingen/veranderen en controleren om hier zeker van te zijn en wat is dat de manier om dit te doen?

Probeer je soms draadloos verbinding te maken met de router??
Dat gaat niet werken, om instellingen te kunnen wijzigen moet er (eerst) een netwerkkabel tussen pc en router worden gebruikt, pas als alle instellingen goed staan kan je overgaan op draadloos.

Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je een handleiding hebt en welk type router je hebt. Daarom hier de handleiding voor model MD40900

Ok, kennelijk is er wel verbinding met het router en kun je ook in de routersetup.

Vraag 1: staan de beveiligingsinstellingen van de vorige eigenaar er nog in?
Vraag 2: heb je het CC nummer ingevuld bij het kopje "host"zoals Puppie aangaf?
Vraag 3: heb je ergens een statusoverzicht van je router en staan daar alleen maar nullen als ipadressen?
Vraag 4: heb je op statusoverzicht ergens een knop [renew] of [release]?

@Meastro12
Ook niet wanneer ik de medionrouter met een kabel verbind met de pc....

@Palmpje
Moet je voor @home niet het MAC adres klonen?
Nee, voor @Home hoef je geen mac-adres te klonen. Ik weet echter niet of dat wel een instelling is die de vorige eigenaar gebruikte en of die instelling nadelig is voor een goede werking bij @Home.

Bijlagen

• renew.jpg
    renew.jpg
    15,5 KB · Weergaven: 21
  • w8wrd.jpg
    w8wrd.jpg
    20,6 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan