Kabelmodem, via adslrouter/modem aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jospen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
vraagje:

Maatje van me heeft een oudere pc met Windows 98.
ook heeft hij van caiway een kabelmodem (via "televisiekabel")
Aangezien de pc te ver staat van de tv-ingang (meer dan 15 meter) heeft de pc/modem vrijwel geen signaalsterkte om te kunnen internetten.

mijn idee was om niet moeilijk te doen met een lange utp-kabel maar om het volgende te doen:

Een Wireless netwerkkaartje (pci) aanschaffen. De huidige kabelmodem via utp aansluiten op mijn draadloze adslmodem/router en vervolgens dus het signaal van zijn kabelmodem door de lucht sturen met mijn router.

Vraag:

Werkt Windows 98 icm een pci-kaartje goed genoeg om zodoende draadloos signaal te ontvangen?

Ik denk dat ik dan wel de "modemoptie" in de adslmodem/router uit moet zetten,
daar ik hem alleen als router gebruiken wil.

de router is een eminent EM4114 met de volgende specs:

Technical specs
> Wireless ADSL modem/router
> Compliant with 802.11g
> 54Mbps, 100Mbps in Turbo Mode
> Built-in 4-port 10/100Mbps switch
> Built-in USB print server
> Built-in firewall and NAT
> Easy management through DHCP
> Browser-based configuration
> Annex A (Analogue lines)

alvast bedankt !

Je praat over een adsl modem router dan kun je toch die modem router van jou vervangen voor de modem die er nu staat.
En een pci wireless kaartje kun je altijd plaatsen als je de drivers hebt voor win98.

Hou er wel rekening mee dat draadloos niet altijd zaligmakend is opstakels en betonnen muren en vloeren met betonijzer kunnen het signaal beinvloeden dat je geen stabiel netwerk hebt.

Inderdaad zeggen de kabelexploitanten dat je je tv en kabelmodem niet verder dan 10 meter van het punt van binnenkomst moet plaatsen. Maar ook moet de kabel van de hoogste kwaliteit zijn om invloeden van buitenaf af te kunnen schermen, vraag hiernaar bij de radio/tv detailhandel. Ik gebruik een dubbelafgeschermde kabel van 7 mm doorsnede van 15 meter van het punt van binnenkomst naar mijn kabelmodem en haal de hoogste snelheden.

Let op de kabel moet direct middels een t-stuk aan het punt van binnenkomst worden aangesloten, dus niet bij de tv weggepakt worden.

Beter is om de modem van Caiw direct achter het punt van binnenkomst te plaatsen en het signaal dan gewoon met een UTP-kabel verder te leiden.

Bovenstaande oplossingen geven een veel betere signaaldoorgifte dan WiFi over 15 meter!!

bedankt voor de reactie`s!

ga toch ff XP zetten op die pc.

Maar de vraag blijft:

Ik heb voornoemde adslmodem-router.
Gaat deze router het signaal dat ie binnen krijgt per utp vanaf de KABELMODEM verzenden?

Of werkt dat niet en zal een adslmodem/router hier niet mee overweg kunnen?

bedankt voor de reactie`s!

ga toch ff XP zetten op die pc.

Maar de vraag blijft:

Ik heb voornoemde adslmodem-router.
Gaat deze router het signaal dat ie binnen krijgt per utp vanaf de KABELMODEM verzenden?

Of werkt dat niet en zal een adslmodem/router hier niet mee overweg kunnen?

Bij het Caiway-kabelmodem (Docsis) hoort een installatiebeschrijving. Je moet eerst de PC met de bijbehorende kabelmodem en een opstartprogramma op een CaiWay-kabelaansluiting aan de praat krijgen krijgen. Het programma verzorgt de identificatie bij CaiWay.

Daarna kun je de adsl-modem-router middels een UTP-kabel achter de CaiWay modem hangen. Dit kan alleen als de modem-router ook een utp ingang heeft. Dan de PC aan de router koppelen middels een utp-kabel en vanuit de PC de verdere instellingen verzorgen.
De router instellen met de gebruikersnaam en wachtwoord volgens de Casema-procedure. Als deze procedure gereed is dan wordt een test uitgevoerd om te zien of de verbinding goed werkt. Het programmaatje dat je gebruikte om via de kabelmodem kontakt te maken met CaiWay heb je nu niet meer nodig.

Als de PC goed verbinding met CaiWay kan maken via de UTP-kabel kun je proberen de PC via WiFi aan te sluiten.

Alles hangt af van de bruikbaarheid van de ADSL-Modem-router. Daar kan ik niets van zeggen. De televisiekabel gebruikt DSL en geen ADSL.

Ikzelf gebruik een CaiWay (Docsis) kabelmodem achter 15 meter televisiekabel en daarachter een Sitecom Broadband Router DC-202. Dat werkt voortreffelijk.

mijn god?!

kon het nog uitgebreider?! :)

Enorm bedankt, zal het op deze manier doen/proberen,

hou je op de hoogte!

DANK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan