Kabels?

• Onderwerp starter Onderwerp starter SCD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SCD

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Beste lezer,

bij ons op bedrijf staat een machine waarvan het beeldscherm slecht leesbaar is.
Dit beeldscherm zit in de machinekast ingebouwd.
Nu willen we graag een extern beeldscherm erbij aansluiten maar er zitten alleen een:
- xx2 Panel aansluiting op
en een RGB aansluiting.

Welke beeldschermen zou ik hier op kunnen aansluiten of kan dit totaal niet?
Ik heb helaas nog niet veel kunnen vinden en hoop dat jullie nog wat weten.

Groeten

Het probleem is juist dat er geen VGA aansluiting op de kast machine zit

Op marktplaats zijn heel wat schermen te vinden die RGB-aansluitingen hebben
Waaronder ook 15'' en 17'' schermen

teneerste zeer bedankt voor je hulp maar wat ik precies zoek (ben misschien onduidelijk) is juist het omgekeerde.
Ik heb een afbeelding gevonden met wat ik ongeveer zoek maar dat moet dan helemaal uit een ander land komen.
ik zoek een kabel als in de afbeelding die als bijlage in dit bericht zit.
Dus een kabel waarvan de ingang naar beeldscherm normaal is maar die voor in de machine een RGB Scart cable.

Bijlagen

• scart_rgb_monitor_cable.jpg
    scart_rgb_monitor_cable.jpg
    18,9 KB · Weergaven: 77
dit zou hem inderdaad kunnen zijn!!!
reuze bedankt ik zal eens contact met die webshop opnemen!
ik zal als dit lukt het topic als opgelost sluiten

Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een converter van RGB naar VGA
of een adapter.
Dit kan het verschil maken namelijk tussen 8000 euro of 15 euro ongeveer maar waar vind ik er zo 1?

het gaat dus om een soortgelijk onderdeel die als volgt is afgebeeld. Alleen is het dan van RGB --> VGA als adapter en geen RGB kabels!.

image030.jpg

Laten we het nu even duidelijk maken. RGB is het soort signaal dat verstuurd wordt, niet het type aansluiting.
Je wilt dus, als ik het goed begrijp, van SCART naar D-sub (male of female)??

ik zit hier op stage en hier hebben we een machine die een beeldscherm intern in de machine gebouwd heeft.
Deze is niet meer leesbaar en niet meer duidelijk te krijgen. Nu willen we een extern scherm eraan hangen want zodra we het interne scherm los zullen halen zullen ook de knoppn op de machine niet werken omdat deze op dezelfde stekker werkt.

Nu hebben we gezien dat er in de machinekast ook nog een RGB aansluiting zat dus zijn we eigenlijk opzoek naar een adapter met een RGB kant erop.

Nogmaals een RGB aansluiting bestaat niet, dat is het type signaal.
Voor RGB signalen te versturen kunnen de volgende aansluitingen gebruikt worden:
-SCART
-BNC connectoren
-Hoseiden stekker

Het is dus wel belangrijk om te weten welke aansluiting er gebruikt moet worden.

ik heb rondgezocht op google en ik kan nu zo en zo uitsluiten dat het geen BNC connector is en ook geen hosiden dus blijft Scart over? maar toch vind ik de aansluiting op de machine niet hierop lijken

Kan je misschien een foto er van maken, dat kan een hoop duidelijk maken.

op het moment zal dat helaas niet gaan omdat de machine volop word gebruikt de hele dag om producten te maken.
Misschien dat ik dit in de pauze of anders op een ander tijdstip even probeer te doen ik zal hem dan gelijk even hier posten.

Bij de ingang waar de stekker in zou moeten staat in iedergeval RGB en ziet er als een VGA stekker wat erop zou moeten maar dan een stuk breder.

IMG_2480_cut.jpg

eindelijk heb ik de stekker gevonden die erin moet alleen heeft deze 12pins aan lange kant.
en 11 aan de korte en de aansluiting bij ons is 8 pins lange kant en 7 korte kant dus zou ik moeten zoeken naar een kleiner formaat.
de naam van deze kabels is Amiga RGB to VGA
dus het heeft juist de tegenovergestelde aansluiting van wat jij liet zien het is er 1 met juist pinnetjes

dat is fijn:P
maar nu moet ik 3 dagen wachten omdat je niet binnen 3 dagen na een nieuwe inschrijving mag contact opnemen met anderen via Ebay:(

moet ik tussentijds toch maar doorzoeken naar een andere oplossing! in iedergeval tot nu toe nog steeds enorm bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan