kabelsplitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

veetjuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
hallo,

de situatie is zo: vanaf de kabelaansluiting word de kabel in mannetje en vrouwtje verdeeld, die zijn voor tv en radio. Nu is de kabel die voor radio is het dichst bij de tv waar ik een kabelaansluiting op wil.

bestaat er een splitter die dus van vrouwtje naar mannetje + vrouwtje gaat??

alvast bedankt!

Je kan er toch een gewone splitter opzetten en één stekker van de kabel naar de televisie vervangen.

ik heb al een andere oplossing gevonden.. ik zet tussen de kabel en de radio een splitter vrouwtje naar 2 mannetjes, dan vanaf splitter naar radio met mannetje naar vrouwtje kabel en van splitter naar tv met mannetje mannetje kabel..
krijg ik dan geen signaalverlies??:confused:

Bij iedere aansluiting krijg je signaalverlies. Gewoon proberen of het signaal goed genoeg blijft, anders kan je er nog een versterker tussen zetten.

En wat is het verschil tussen het mannetje en vrouwtje op de doos? Zou er op het mannetje een ander signaal komen dan op het vrouwtje?
Tis toch nog altijd maar 1 kabel die het huis binnenkomt.

Dat noemen ze een scheidingsfilter:)
Die golflengte voor de FM wordt eruit gefilterd.

Maar het verhaal is voor mij geheel onduidelijk.

Dat noemen ze een scheidingsfilter:)
Die golflengte voor de FM wordt eruit gefilterd.

Maar het verhaal is voor mij geheel onduidelijk.

In het oud type doos(wat hij dus heeft) wordt de groene buitenkabel aangesloten, waar het in de doos wordt verdeeld over twee aansluitingen. Gewoon met een ijzeren strip, en geen electronica.
Dus je kan op alle twee TV kijken, of op alletwee radio luisteren. Mijn TV's boven zaten altijd op de radioaansluiting.(tot ik een nieuwe doos kreeg van @Home)

In het oud type doos(wat hij dus heeft) wordt de groene buitenkabel aangesloten, waar het in de doos wordt verdeeld over twee aansluitingen. Gewoon met een ijzeren strip, en geen electronica.
Dus je kan op alle twee TV kijken, of op alletwee radio luisteren. Mijn TV's boven zaten altijd op de radioaansluiting.(tot ik een nieuwe doos kreeg van @Home)

Lijd aan geheugenverlies, maar volgens mij is dit eerder aan de orde geweest, er wordt wel degelijk electronica gebruikt, met alleen een metalen strip zou je interferentie storingen krijgen, er wordt sowieso niets gedempt zoals in een splitter met een weerstand, en bij de betere splitters met een spoel, weerstand en condensator.

Een stukje metaal aan de kern, werkt immers als antenne.

Ook oude CIA dozen, dan praat ik uit 1967, zat al een scheidingsfilter in, je hebt zelfs tussendozen, voor in flats, en einddozen, voor de bovenste verdieping en eengezinshuizen.

Met alleen een strip, ben ik nooit tegengekomen.
Overigens zat ik in die handel.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan