kabelstoring op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry-s

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2004
Hallo,

Mijn laptop (Gericom Overdose) is via een router (Sweex) en een modem (Motorolla) verbonden met Internet (Multikabel).
Sinds een paar weken vliegt de verbinding er (on)regelmatig uit. De verbinding wordt hersteld, nadat ik de kabel uit de computer haal en vervolgens weer verbindt, óf als ik op de taakbalk via het verbindings-ikoontje de verbinding verbreek en vervolgens weer herstel. Zeer irritant en niet zoals het hoort!
Het probleem doet zich bij de andere computers (geen laptops), die via dezelfde router op het net zitten, niet voor.
Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Is het kabeltje wel in orde? Zit het contact van de laptop soms los (van de printplaat in de laptop)?

Hallo allemaal,
Het is nooit te laat voor goede wensen, dus allemaal nog een zeer voorspoedig en storingsvrij 2005.
Tiborv, ik heb je suggestie ter harte genomen en de verbindingen gecontroleerd. Geen storing daarvandaan. Inmiddels geeft mijn andere computer eenzelfde storing, d.w.z., dat als ik na een langere periode zonder actie weer verder wil op een of andere site, ik een venstertje krijg met de mededeling, dat ik niet meer on-line ben en of ik wel on-line verder wil. Terwijl ik dit schrijf, gebeurde het alweer en kreeg ik het scherm, dat ik als bijlage bijvoeg.
Ik zal in ieder geval alle instellingen van I.Explorer nog eens nakijken of daar niets veranderd is.
Dat heb ik intussen gedaan, maar kan niets vinden, waar aangegeven wordt, dat na ..... minuten geen actie de verbinding moet worden onderbroken. Misschien kijk ik niet op de goeie plek (en zou dat dan gelden voor iedere via de router aangesloten computer?????)
Help!

Bijlagen

• screenshot002.jpg
    screenshot002.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan