Kabeltje van HDmi geluid naar tulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter_1994

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2009
hey allemaal,

Heb sinds kort een nieuwe full hd led tv gekocht.
Nu heb ik op de koptelefoon aansluiting een 1.5mm jack in me tv.
Aan de andere kant zitten 2 tulp stekkertjes die in mijn versterker zitten.

Nu merkte ik, als ik bijv, GTA 4 speel op mijn xbox360, dat ik sommige "echo's" niet hoor.
Ik denk dat dit aan het kabeltje ligt of de aansluiting.

Daarom de vraag:

Is er ook een kabeltje die van HDmi geluid (Ik heb niet echt een idee hoe dat heet) naar 2 x tulp gaat? Misschien dat dat betere kwaliteit geeft.

Als dat er is zou ik graag willen weten hoe hij heet, waar hij te koop is en wat de prijs is.

Alvast bedankt :)

HDMI is volledig digitaal en Tulp is analoog. Een directe kabel is dus niet mogelijk. Ik vraag me af of er omvormers voor bestaan omdat HDMI toch primair bedoeld is voor beeld.

Beste wat je dan nog kunt doen is een omvormer naar composite. Je kunt dan de tulp in je stereo steken en de gele tulp in je TV. Geeft beter geluid maar slechter beeld.

http://www.google.com/products/cata...3-Csfl-QbT2ICFDQ&sa=title&ved=0CAcQ8wIwADgA#p

Slechter beeld wil ik ook weer niet.
Vind HD heel erg mooi.

Heb eerst 1 week met 3 tulp kabeltjes gespeeld maar daarna gelijk een HDMI kabel gehaald, dit zag er veel mooier uit.

Misschien kunnen jullie me een link geven alleen voor het geluid?

Ik zie dat RogerS een link gegeven heeft maar dat is niet echt iets wat ik zoek.
Tis puur voor het geluid.

En scart aansluiting zit niet op mijn tv.

Hier een link welke tv ik heb. Misschien dat dat wat helpt.

Klikkerdeklik!

Laatst bewerkt:
Helaas gaat dat niet. Je kunt je geluid niet even afsplitsen van je beeld en dit via een ander apparaat weergeven. Zeker niet als het signaal via HDMI loopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan