kabelverbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

benoulas

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
7
De laatste tijd wordt mijn kabelverbinding(@homekabel) steeds na ongeveer 5 minuten verbroken.
Ik heb al jaren kabel en altijd een perfecte verbinding. Ik heb alle instellingen nagekeken en kan geen foute instelling ontdekken.
Het vreemde is dat het vaak 's morgens wel goed gaat maar na de middag begint de ellende. Als ik de lanverbinding herstel is het na 5 minuten alweer gebeurd.
Ik gebruik windows XP.
Wie kent dit probleem of weet de oplossing
 
Als je verbinding wegvalt , veranderen dan de ledjes op je kabelmodem( in andere woorden : valt het kabelsignaal weg) of valt de ethernet link tussen kabelmodem en je pc of hub/switch of de ehternetlink tussen pc en hub/ switch weg???

Grtz Fatty
 
alle lampjes blijven branden zowel van het modem als de hup. Ook bij de helpdesk @home blijft het modem goed werken als de verbinding bij mij weg valt. Dus de fout moet ergens in de computer zitten. Ook al andere netwerkkaart geprobeerd,helpt ook niet.
 
Soms helpt het vernieuwen van je netwerkkaart wel eens:

Om dit te controleren klik (voor Windows95/98/98SE/ME) op start - uitvoeren, typ hier WINIPCFG en klik op Ok. Klik hier op alles vrijgeven en vervolgens op alles vernieuwen.
Voor WindowsNT/2000/XP ga naar start - uitvoeren, typ hier CMD en klik op Ok. In het zwarte DOSscherm typen IPCONFIG /RELEASE gevolgt door enter. En vervolgens typen IPCONFIG /RENEW gevolgt door enter.
 
Geprobeerd, eerst dacht ik dat het hielp maar na een tijdje werd ik weer afgegooid.
 
Kan ook aan het modem liggen, bel de helpdesk eens zou ik zeggen, die kunnen vaststellen/doormeten of deze nog goed is. Je bent trouwens niet de enige maar hier gaat het over Chello.
 
Ik heb de problemen van de chello kabel gebruiker gelezen. Lijkt wel heel erg veel op de problemen die ik heb.
Ik ben er nu ook achter gekomen dat als ik geen verbinding heb er wel redelijk veel data wordt gedownload.
Kan het zo zijn dat er iemand meelift via mijn modem/computer en dat men dit bij de @home niet kan zien.
Ik heb dit wel eens eerder gehoord dat dit mogelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan