kader rond menukeuzes

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,

Via de spry-optie binnen dreamweaver CS5 lukte het me zeer eenvoudig een verticaal menu samen te stellen... eenvoudig, niet teveel poespas, net wat ik wil.
Maar, ik vind binnen de CSS module voor vertikale menu's, niet de weg om rond elk menu-item een kadertje te trekken...
Weet iemand de "weg"?

Bedankt

JP

Dubbelklik (met de linker muis knop)aan de rechterkantvan je scherm, op het grijze gedeelte van "Summary for Selection".
Er springt nu een extra veld open, "CSS Rule Definition........" kies hier voor "Border".
Daar kun je alles aanpassen.

zie niet direct wat je bedoelt...
rechts in een venster zie ik de CSS Styles
Hier staan ook de SpryMenuBarVertical.css waar je een en ander kan aanpassen, alleen kom ik er niet echt uit waar ik die "border" kan aanpassen
Border komt namelijk in alle ul.-"lekes" voor...
Zie door het bos de bomen niet meer goed

graag handje

JP

Sorry, ik ben niet helemaal duidelijk geweest.

Klik in de design mode eerst op het menu (wat je gemaakt hebt), volg daarna de stappen in het voorgaande bericht.

zie dat "Summary for Selection" nergens staan... sorry hoor
Ik stuur je een schermafdruk van wat er WEL staat
misschien kan je me dan duidelijker wijsmaken wat ik moet doen

Bedankt

Bijlagen

• rechts.jpg
    rechts.jpg
    48,5 KB · Weergaven: 34
Ik heb geen Dreamweaver, maar wel het blauwe vermoeden dat je in je venstertje niet het tabblad "All" maar het tabblad "Current" moet hebben (als je menu het geselecteerde onderwerp is).
Dan geeft DW een ander soort venstertje (zie hier), waarin wel de verschillende aanpassingsmogelijkheden staan.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Wat csshunter schrijft klopt, bij css style moet het tabblad Current geselecteerd zijn.
Dubbelklik daarna op een willikeurige plek onder summary for Selection met de linker muisknop.
Hierna springt het extra venster open waar je dus BORDER moet selecteren.

Een andere optie is om de knoppen van het menu te selecteren en daarna onderaan het scherm bij PROPERTIES, CSS teselecteren en daarna op Edit Rule te klikken (Het extra venster springt dan open).

Goed en duidelijk uitleggen is een kunst, die ik nog niet helemaal beheers.

Hoi Jan,
1.
Goed en duidelijk uitleggen is een kunst, die ik nog niet helemaal beheers.
2.
Ik heb even een filmpje gemaakt ter verduidelijking.
3.
Het valt dus aardig mee met het niet beheersen van het uitleggen! Het ziet er uit alsof ik Dreamweaver geinstalleerd heb, en alsof iemand me even voordoet op welke knopjes ik moet klikken. Kan niet mis! Leuk! :thumb:

Nu eens kijken wat JEPEDEWE er van vindt.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

ja, wat kan ik hier op zeggen...

Top maat, bedankt... we zijn gelanceerd...

Bedankt

JP:thumb:

Graag gedaan..

Als de vraag naar tevredenheid is opgelost wil je deze dan even op OPGELOST zetten.

Bij voorbaat dank,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan