Kader voor wachtwoord verschijnt niet bij externe harde schijf Toshiba PX1269E-3G50

Status
Niet open voor verdere reacties.

Panther89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Hallo,

Ik heb een externe harde schijf van Toshiba PX1269E-3G50 die met wachtwoord beveiligd is. Normaal bij het opstarten van de harde schijf moet er een kadertje verschijnen waar ik het wachtwoord in moet typen. Dit gebeurt nu plots niet meer, met als gevolg dat ik aan geen enkel bestand meer kan. Mijn laptop (met Windows 7) herkent de schijf wel steeds, maar geeft deze weer in Deze Computer als "CD station (G: )". Als ik daarop klik zie ik wel 2 mappen staan, waarvan 1 "Drivers" noemt. Ik weet niet of ik daar iets mee aan kan vangen? Ik heb ook al het stuurprogramma gedelete en het opnieuw geïnstalleerd + bijgewerkt, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik heb dit nog al eens meegemaakt, maar toen werkte mijn schijf weer na een paar dagen. Kan dit te maken hebben met de installatie van updates/servicepack van Windows ed?

Alvast bedankt voor de goeie raad/info!

Sluit de externe schijf eens aan op een andere pc.
Hoe is het dan?

Kijk eens in apparatenbeheer.
Waar staat de schijf vermeld bij schijven of usb controllers?

Ja ik heb al eens gekeken bij apparaatbeheer. De schijf staat zowel bij Schijfstations alsook bij dvd-/cd-rom-stations vermeld...
Ik heb ze ondertussen ook al eens aangesloten op een andere computer (ook met Windows 7) en daar treedt hetzelfde probleem op...

Verwijder het eens bij cd stations en sluit af.
Start nu op zonder de externe schijf aan te sluiten.
Eenmaal opgestart, sluit de schijf dan eens opnieuw aan.

Net gedaan en still no luck. Maar wanneer ik op het schijfstation zelf klik, zie ik zo'n Autorun-bestandje staan. Zou dat niet helpen?

Welke virusprotectie heb je?
Zou die dwars liggen bij de ww protectie.

Heb je overal dezelfde virusscanners?

Schakel die eens even uit.
Uninstall is nog al wat werk.

Ik heb Norton 360 als antivirus. Die heb ik al eens uitgeschakeld en het nog eens met de schijf geprobeerd, maar helaas...
Ondertussen heb ik die Autorun eens geprobeerd en het werkte eventjes, dan sprong m'n lampje van de schijf plots op rood en was het weer gedaan met de fun...
Bedankt voor de vele opties die je al gegeven hebt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan