Kaders onder snelkoppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcw

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Na wat pc problemen die ik heb kunnen oplossen (adware) blijven er nu kadertjes onder de
snelkoppelingen van het bureaublad staan. Ik kan deze wel van kleur veranderen maar niet
doorzichtig maken. Iemand een oplossing voor dit irritant probleem ?

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 64
is er dan geen optie door op het bureaublad met je rechtermuisknop voor eigenschappen te kiezen en dan daar geen achtergrondkleur voor de tekst onder je icoontjes in te stellen?

Via eigenschappen - bureaublad - kleur kan ik de kleur van de kaders veranderen
maar ik kan het niet verwijderen of doorzichtig maken

ja sorry, maar ik werk altijd op vista.

Ik zal het morgen eens checken voor jou op school als ik het niet vergeet ;)

ik bedenk nu juist iets,
heeft dat niets met de achtergrond van jou te maken?
voor de leesbaarheid...

raar:confused:

Ik was het niet vergeten en heb het in school eens bekeken :P
maar ik heb wel niet zo gevonden waar je de achtergrondkleur kon instellen van de tekst bij de icoontjes...
Waar heb je dat dan gezien?
ik weet dat het mogenlijk is maar ik kon het niet meer vinden of misschien wel juist wel maar volgens mij was dat gewoon de achtergrondkleur.

Ik heb het dan ook nog aan iemand van mijn klas gevraagd en die zei dat het kwam doordat je een .gif afbeelding hebt (normale formaat is jpg). Hij zei mij dat je dat alleen maar heb bij gif afbeeldingen heb,niet met jpg afbeeldingen als achtergrond. IK weet niet of het bij jou dan zo is,
maar probeer eens van de mooie achtergronden van deze site
wanneer je bijvoorbeeld de eerste hebt ingesteld als je achtergrond, heb je dan nog altijd die kaders?

Laatst bewerkt:
Ook met de nieuwe wallpaper blijven de kadertjes onveranderd.
Zal nu eens proberen om het stuurprogramma van mijn monitor
opnieuw te installeren

ok.
laat iets weten of het gelukt is of niet...

Ik zoek anders ook nog wat verder

Neen niet gelukt heb nu zowat alles geprobeerd ook systeemherstel
en een backup terug geplaatst maar krijg het niet weg

Het probleem is begonnen door besmetting van een trojan horse (scapur)
Heb deze kunnen verwijderen met ewido maar toen zijn die kaders verschenen

ja ik had gelezen in je TS dat het door adware kwam maar hoe heb je het dan verwijderd?

welk programmatje?
toch raad ik je dan nog eens superantispyware aan...

Heb superantispyware geinstalleerd en hij detecteert opnieuw de trojan die ik dacht te hebben
verwijderd nu nog eens gedeleet maar het probleem blijft
Heb ook met de recovery CD Windows nagekeken met Start - uitvoeren - sfc /scannow
maar zonder resultaat

Hoi !

Download een trial-versie van Tune-Up Utilities: http://www.tuneup-software.nl/products/tuneup-utilities/.

Installeer het programma, klik links op: Customize Windows, TuneUp System Control.

Zet een vinkje bij: Activate Transparant Windows Frame.

Sorry, maar ik heb een Engelse versie, dus je moet even vertalen als je 'n NL-versie download.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Activate transparent windows frame vind ik niet terug maar zoek nog verder.
"Selectiekader met een kleur weergeven" stond aangevinkt maar mijn bureaublad reageert niet op deze wijziging

.

Klik met de rechtermuisknop op Deze Computer - Eigenschappen - tabblad Geavanceerd dan Instellingen bij Prestaties selecteren en bij het tabblad Visuele Effecten - Aangepast, het vakje bij vallende schaduw voor namen van pictogrammen op bureaublad gebruiken aanvinken

Bureaublad - rechtsklikken - Pictogrammen schikken op - Webonderdelen op het Bureaublad Vergrendelen moet dan uit staan (geen vinkje).

-----------------------------------------------------------------

Tweakers:

Het snelkoppelings icoontje weghalen bij desktop iconen

Je kunt ervoor zorgen dat op de desktop bij de iconen geen snelkoppelings tekens staan. Zorg voor een recent systeemherstelpunt om het register eventueel mee terug te kunnen zetten.
Ga naar Start --> Uitvoeren en type regedit
Ga daarna in het register naar HKEY_CLASSES_ROOT open de map lnkfile en verwijder de IsShortcut register sleutel in het rechter venster.
Start de computer opnieuw op.
Om de icoontjes weer terug te krijgen maakt je in dezelfde map waar je IsShortcut verwijdert hebt een nieuwe Tekenreekswaarde aan met de naam IsShortcut. Start de computer opnieuw op, en je hebt de icoontjes weer terug.
.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan