• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kalender aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen010

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hallo,

Ik heb een verlofbestand met daarin een kalender uit 2007. Bestaat er manier om de kalender aan te passen op een snelle manier. Zie bijlage.

Alvast bedankt!!:thumb:

ps: het bestand is een voorbeeldje, heb ik niet zelf gemaakt maar wil ik gaan gebruiken op het werk om voor de komende vakantieperiode de vakanties in vast te leggen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
jansen010,

Misschien heb je wat aan mijn bestandje.
Dit komt van helpmij en is hier en daar aangepast.
Hij maak tevens een Lint aan (Invoegtoepassing) en daar staan de knoppen die je moet gebruiken om iets in te vullen (kleuren).
Zet de cursor in een vakje (datum) en kies in het menu een knop en het vakje wordt gekleurd
Er even mee spelen en het wijst zich van zelf.
Veel plezier er mee.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
jansen010,

Misschien heb je wat aan mijn bestandje.
Dit komt van helpmij en is hier en daar aangepast.
Hij maak tevens een Lint aan (Invoegtoepassing) en daar staan de knoppen die je moet gebruiken om iets in te vullen (kleuren).
Zet de cursor in een vakje (datum) en kies in het menu een knop en het vakje wordt gekleurd
Er even mee spelen en het wijst zich van zelf.
Veel plezier er mee.

Heel erg bedankt hiervoor, in ieder geval! Ik krijg alleen niet de kleurtjes tevoorschijn.

Heel erg bedankt hiervoor, in ieder geval! Ik krijg alleen niet de kleurtjes tevoorschijn.
Hoe bedoel je?
Klik op een cel onder een datum (op de lijn van een naam (persoon).
Klik op het lint (Invoegtoepassingen) en kies rechts een menu knop en klik erop.
Nu zal de cel gekleurd worden.

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je?
Klik op het lint (Invoegtoepassingen) en kies rechts een menu knop en klik erop.

Ik begrijp het systeem, alleen als ik cel onder een datum kies en daarna bijv. op 'ziek' dan wordt het vakje niet rood gekleurd. Ik vind het trouwens een heel mooi rooster om te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je?

Klopt het, dat het excelbestand er zo moet uit zien, zie printscreen in de bijlage

Bijlagen

• printscreen van excelvoorbeeld.jpg
    printscreen van excelvoorbeeld.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 52
als ik cel onder een datum kies en daarna bijv. op 'ziek' dan wordt het vakje niet rood gekleurd
Je klikt toch wel in de menubalk op een knop?
Je moet niet onder de gelebalk klikken op de gekleurde vakjes.
Wil je het gekleurde vakje leeg maken moet je het selecteren en op Opmaak_wissen klikken.

jansen010,

Op het plaatje zie ik dat de macro's zijn uitgeschakeld en kun je dus niet bij de knoppen.
Als je de macro's inschakeld dan komt er een lint bij (werkbalk) daar staan de knoppen.

Bijlagen

• Menu.jpg
    Menu.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 57
Je klikt toch wel in de menubalk op een knop?
Je moet niet onder de gelebalk klikken op de gekleurde vakjes.
Wil je het gekleurde vakje leeg maken moet je het selecteren en op Opmaak_wissen klikken.

Ik heb het gevonden. Ik gebruik excel 2007 en zo af en toe kan ik niet vinden wat ik in oudere versies op andere plekken aantrof.

Heel erg bedankt voor je hulp en het bestand. Hiermee kan ik verder!

Laatst bewerkt:
jansen010,

Ik heb het gevonden. Ik gebruik excel 2007 en zo af en toe
Je kunt eventueel nog een blad erbij maken met de totalen zodat je kunt zien wat ieder gebruikt heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan