Kalender Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

AccessDude

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2015
Berichten
23
Beste forumgebruikers

Hoe kan je een kalender toevoegen op een formulier? Ik zou graag een kalender willen gebruiken om de geboortedatum in te geven. :)

Alvast bedankt!
 
bij de opmaakeigenschappen van het datumveld kan je kiezen voor "datumkiezen weergeven" bij datums.
(of je kan het ook in je tabel-ontwerp zetten).
!! je mag wel geen invoermasker gebruiken !!

zit wel met een vraagje/bedenking: een geboortedatum kan liggen binnen een range van vele, vele jaren.
lijkt me veel vlugger/vlotter te gaan met het invoeren van de volledige geboortedatum ipv te moeten zoeken
binnen een lange lijst ?!?i

doe het nu ook zelf zonder kalender omwille van het tijdsverlies.

mvg,
Duke of Earl
 
Hallo Duke of Earl

Ik snap wat je bedoelt. Het is inderdaad tijdrovend, maar er stond zo'n voorbeeld in de cursus die ik gebruik om Access wat onder de knie te krijgen. Men zegt hierin dat dit kan via een ActiveX-besturingselement (Kalenderbesturingselement 12.0) toe te voegen op een formulier. Maar deze optie vind ik niet meer terug in de lijst met ActiveX-besturingselementen. Is er een mogelijkheid om dit terug te krijgen?

Alvast bedankt!
 
Als je een nieuwe(re) Access versie gebruikt is het einde oefening wat betreft de Calendar Control: die is verdwenen. En die heb je ook niet meer nodig, want je hebt nu dus een Datepicker als je een veld definieert als Datum/Tijd veld. Dus je hebt hem niet nodig, azls kun je een eigen formulier maken. Sterker nog: er zijn er genoeg in omloop, dus je hoeft hem niet eens zelf te bouwen. Maar de DatePicker is nrt zo makkelijk.
Hoe Duke erbij komt dat je een lange lijst hebt, snap ík dan weer niet. Een datumformulier of DatePicker werkt op dezelfde manier tenslotte. Voor geboortedatums kun je de standaardwaarde wel een aantal (18 bijvoorbeeld) jaar terugzetten om het invullen makkelijker te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan