• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender afbeelding verwijderen uit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

SillyMelody

Banned
Lid geworden
23 apr 2007
Ik heb 5 jaar geleden zoals je ziet in het bestand iets ingevoegd en nu wil ik het toch wel eens een keer weg hebben. Ik heb geen idee meer hoe ik het daar ooit gekregen heb, maar de kalender heeft nooit gewerkt en ik kreeg het op dat moment ook niet meer weg.
Nu lijkt het op een afbeelding, maar ik heb geen idee of dat ook zo is ?

Ik heb de rest van de speadsheet al helemaal leeg gemaakt, maar nu die afbeelding nog.

Het probleem is dat deze kalender op een redelijk uitgebreid excel bestand staat, dat ik niet zo gauw even opnieuw maak. Vandaar deze vraag.over een verder leeg document.

Mijn know how houd nu op, wie oh wie.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Beste Loonytune ;)

Kopieer blad1 naar blad2 en verwijder daarna blad1.
Heb gezien dat hij de afbeelding niet mee kopieerd naar blad2.

Groetjes Danny. :thumb:

Ga ik proberen, maar het originele bestand bestaat uit 53 weekbladen en er wordt geimporteerd vanuit andere excel bestanden.
Het bestand wat ik geupload heb, heb ik al tot de draad gestipt of de grafiek na dan.

Blijft toch voor mij de vraag overeind, hoe komt die afbeelding daar. Ik ben hier dus al een poosje mee bezig om hem op een gewone manier weg te krijgen.
Hij moet toch ergens staan :o

Beste Loonytune ;)

Kopieer blad1 naar blad2 en verwijder daarna blad1.
Heb gezien dat hij de afbeelding niet mee kopieerd naar blad2.

Groetjes Danny. :thumb:

Hoi Danny, dit lukt inderdaad. Maar nu heb ik het volgende probleem.
Alle bladen hebben een afbeelding als achtergrond en die wil ik graag zo houden.
De originele afbeelding heb ik niet meer ( 5 jaar geleden gemaakt dus )
Hoe krijg ik nu in het nieuwe gekopieerde blad dezelfde achtergrond als de andere bladen, zonder alle werkbladen met wachtwoorden van een nieuwe afbeelding te voorzien.

Roep het bestand op zonder macro's te activeren.
Klik éénmaal op de kalender en druk op delete.
Bij mij is ie dan weg.

Excel geeft daarna nog wel de waarschuwing dat er macro's inzitten. Waar staan die? Of is dit een heel oude sheet met nog excel4 macros die steeds opgewaardeerd is?

Aanpassing 12:47 uur.
Gemerkt dat er lege modules aanwezig waren, vandaar de macromelding.
Zat overigens ook nog een grafiek in met verwijzingen die niet meer werkten.

Laatst bewerkt:
Ehh, hoe bedoel je zonder macro's te activeren.

Er zitten als het goed is geen macro's meer in, die heb ik allemaal verwijderd.
De beveiliging heb ik nu hoog staan en geen beveiligins melding over macro's en nog steeds een kalender hier.

Gek wordt ik van dat ding.

Het bestand was ooit gemaakt Office 2000 daarna vele malen bewerkt met Office XP en nu alweer een poosje met Office 2003

Yepp, die grafiek had ik even laten staan, die heeft er toch niets mee te maken.

Laatst bewerkt:
Raar geval.
In de projectverkenner zijn nog drie modules zichtbaar, deze lijken leeg,
maar ik krijg de indruk ze niet openen, verwijderen gaat wel, maar maakt verder geen verschil
Bij ThisWorkbook eigenschappen staan open en schrijfwachtwoorden, maar er wordt nooit om gevraagd.
De suggestie van Jan van Asseldonk(oude macro) leek de oplossing, maar het is dus niet ouder dan 2000
Het lijkt erop dat het bestand corrupt is geraakt, macrovirus misschien?
Er is in ieder geval een macro werkzaam.
Overigens werkt macro's uitzetten bij mij ook, misschien zit er een certificaat in wat bij jou de macro als zijnde veilig opent,
misschien lukt het als je de beveiliging op erg hoog zet.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Hallo Loonytune,

Ontwerpmodus aanzetten>rechtsklikken op de kalender>knippen>kalender is weg>Ontwerpmodus uitzetten.

Gr Joop

Hallo Loonytune,

Ontwerpmodus aanzetten>rechtsklikken op de kalender>knippen>kalender is weg>Ontwerpmodus uitzetten.

Gr Joop
simpel dus, niks macro verhaal
Dan is ook te zien dat de afbeelding is verbonden met onderstaande formule, maar dat is een activeX invoegtoepassing en dit een afbeelding?
=INSLUITEN("MSCAL.Calendar";"")

Hallo Loonytune,

Gr Joop

Als je toch een werkende kalender wilt hebben doe dat dan via Invoegen>Oject>KalenderBesturingselement 11.0

Gr Justes

Hij is weg. jeetje dat het antwoord zo simpel was, ik zocht het veel te ver.

Bedankt voor de oplossing :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan