• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender automatisch aanpassen, als ik boven jaartal verander

kurt123

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2011
Beste mensen ,
ik heb een kalender gemaakt met formules en voorwaardelijke opmaak.
boven aan heb ik 2025 staan
graag had ik de kalender zich laten aanpassen wanneer ik Bv 2026 ingeef zonder mijn formules en voorwaardelijk opmaak veranderen
Mvg kurt

Bijlagen

Dat is dan jammer, want je zult het nu helemaal handmatig moeten doen.
De kalender bevat in jouw geval namelijk geen formules, dus hoewel je het jaartal kunt veranderen naar 2025 of 2026, is er verder niets aan gekoppeld.

Met in totaal 12585 voorwaardelijke opmaakregels en heel veel samengestelde cellen kan ik niet vrolijk worden van je kalender. Voor het markeren van de "bijzondere dagen" heb je aan 14 opmaakregels genoeg.

En voor je gegevensvalidatie is één lijst met "bijzondere dagen" genoeg, die hoef je dus niet bijna 1500 keer te herhalen. Zie de lijst op werkblad lijsten en de gegevensvalidatie in de kolommen C en E als voorbeeld.

Als voorbeeld van de voorwaardelijke opmaak voor het markeren van de weekeinden heb ik die toegepast op de maand januari.
De dag wordt automatisch aangepast bij wijziging van het jaartal in cel AF1.

Maar er kan dus nog heel veel verbeterd worden aan je kalender, denk ook aan het automatisch markeren van feestdagen als je een nette lijst met datum en omschrijving hebt.

Bijlagen

bedankt allemaal jullie hebben mi al veel verder geholpen
Mvg kurt
Bericht automatisch samengevoegd:

Met in totaal 12585 voorwaardelijke opmaakregels en heel veel samengestelde cellen kan ik niet vrolijk worden van je kalender. Voor het markeren van de "bijzondere dagen" heb je aan 14 opmaakregels genoeg.

En voor je gegevensvalidatie is één lijst met "bijzondere dagen" genoeg, die hoef je dus niet bijna 1500 keer te herhalen. Zie de lijst op werkblad lijsten en de gegevensvalidatie in de kolommen C en E als voorbeeld.

Als voorbeeld van de voorwaardelijke opmaak voor het markeren van de weekeinden heb ik die toegepast op de maand januari.
De dag wordt automatisch aangepast bij wijziging van het jaartal in cel AF1.

Maar er kan dus nog heel veel verbeterd worden aan je kalender, denk ook aan het automatisch markeren van feestdagen als je een nette lijst met datum en omschrijving hebt.
hoe ga ik dan te werk voor het automatisch markeren van de feestdagen ?
mvg kurt

Laatst bewerkt:
Van de 12585 opmaakregels zijn er nu nog 6 over, dat moet nog iets uitgebreid worden, maar dat mag je zelf doen.
Omdat je samengestelde cellen gebruikt voor validatie van de verlofsoort per dagdeel is het niet mogelijk om alleen met formules de feestdagen in de kalender te plaatsen, althans, ik zou niet weten hoe.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan