• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender en weektotalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cox00077

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
36
In excel een urenregistratie gemaakt waarbij de data zich automatisch aanpassen als ik het jaar wijzig. Echter in die kalender wil ik ook weektotalen opnemen. en ook dat moet logischerrwijs automatisch gerealisserd worden.
Dat betekent dus dat excel moet herkennen dat bijv, week 1 in 2008 een andere is dan week 1 in 2009.
Hoe realiseer ik dat?

Ter verduidelijking het bestand waar het om gaat bijgevoegd.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Bekijk bijlage Urenregistratie.xls
 
cox00077, Ik zou het format iets aanpassen. Als je nou in cel A3 de formule zet van cel B3 en vervolgens het cellformat (opmaak) op Custom (? handmatig) op 'ddd d' zet krijg je daar al als resultaat (voor 2009) 'do 1' te zien. In cel B3 kan je dan vervolgens de mooie formule nemen van Ron de Bruin (ISO weeknumber) om je weeknummer aan de hand van de datum in de naastgelegen cel te laten berekenen. NU is het wel mogelijk om via een formule een weektotaal te geven.

Groet, Leo
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook zoiets gedacht.

Cobbe
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook zoiets gedacht.

Cobbe

Hartelijk dank voor je antwoord het werkt "bijna" perfect.
Alleen week 1 en week 53 worden samengeteld en dat wens ik nu juist niet.
Ondanks het feit dat beide weken geen volledige weken zijn moeten ze toch onafhankelijk van elkaar worden opgeteld,
 
Eureka

Probleempje zelf opgelost,

Bedankt

Dacht ik het opgelost te hebben maar dat is niet zo.
Probleem met week 1 en 53 blijft!

Graag hulp
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan