• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Kalender invullen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

AJKlijn

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Goedendag,

Ik heb voor de trainers een schema gemaakt waarbij de trainers zelf hun training kunnen invoeren. De trainingen zijn op DI/DO en ZA en vinden plaats of op de Baan of in de Duinen. Middels een drop-down menu kunnen ze aangeven of ze de training kunnen geven op de geselecteerde dagen. De eerste twee trainers nemen in principe alle trainingen voor hun rekening, de overige vallen in, indien nodig.

De lijst [Tab -2024] werkt prima, maar graag zou ik willen zien dat dit ook in de kalender wordt ingevuld. De kalender is echter dynamisch, kies je een andere maand (of jaar) dan wordt dit op het kalenderblad ook aangepast.

Ik loop dus tegen 2 zaken aan:
- ten eerste, hoe krijg ik in de velden Baan en Duinen de naam van de juiste trainer op de juiste dag
- ten tweede, als ik een andere maand kies, verspringen de dagen maar moet de namen wel juist worden ingevuld

Wie o wie kan mij hierbij helpen??

Bijlagen

Bekijk dit eens.
De invoer heb ik omgedraaid je zet nu een naam bij een plaats ipv een plaats bij een naam.

Bijlagen

Willem, bedankt voor deze oplossing. Op die manier had ik het nog niet bedacht. Ik zie op sommige dagen meerdere personen staan, hoe heb je die in kunnen vullen, die combi staat niet in de gegevensvalidatie lijst?
Ook kan 1 persoon niet op en de Baan en in de Duinen zijn.
De rest lijkt mij verder in orde.

Dolf

VBA zorgt er voor dat je via gegevens validatie meer dan 1 naam kan selecteren.

Ook kan 1 persoon niet op en de Baan en in de Duinen zijn

Ik weet niet zeker of je daar echt op moet blokkeren

Stel:
Willem kan zowel op Duinen als op Baan
Karel kan alleen op Baan.

Als je het gaat blokkeren moet Willem gaan kiezen tussen Duinen en Baan.
Als hij dan Baan kiest blijft Duinen open omdat Karel dat niet kan.
Als je wel toestaat om beide keuzes te maken dan is het duidelijk.
Karel neemt dan de Baan en Willem neemt de Duinen.
Je kunt achteraf (als de planning definitief is) Willem verwijderen uit Baan

Willem, ik stuur hem nogmaals.

Er gebeurt iets raars, het lijk allemaal goed te gaan tot dat ik een andere trainer invoer, die wordt dan gelijk op dezelfde dag de volgende weken ingevuld. Geen idee hoe dat kan gebeuren.
Dit zou de originele lijst moeten worden maar, zo kan het niet.

Kijk er nog eens naar wil je?

Dolf

Bijlagen

de formules per week verschillen een klein beetje
De formule van rij 7 en 8 verwijst naar rij 6

=IFERROR(INDEX('2024'!$C$3:$F$82;MATCH(F$6;'2024'!$B$3:$B$82;0);MATCH($E7;'2024'!$C$2:$F$2;0));"")
De formule van rij 10 en 11 moet dus verwijzen naar rij 9

=IFERROR(INDEX('2024'!$C$3:$F$82;MATCH(F$9;'2024'!$B$3:$B$82;0);MATCH($E10;'2024'!$C$2:$F$2;0));"")

Willem,

Lijkt allemaal te werken, echter als ik een andere maand kies vallen er steeds meer ingevulde dagen weg.
Wil jij hier nog eens naar kijken aub.

Dolf

Bijlagen

Verwijder je ALLE voorwaardelijke opmaak eens en bekijk dan eens of het wel klopt.
Rij 22 en 23 moet je ook nog even aanpassen zoals ik eerder aangaf.

Hierbij een aangepast bestandje voor de juiste datums.
In de eerdere bestanden zag je de datums van de vorige en volgende maand niet door de voorwaardelijke opmaak.
Je ziet ze dus niet maar staan er wel.
Omdat excel rekent met wat in de cel staat en niet wat je ziet ging het hier en daar mis
Ook waren niet alle formules helemaal goed aangepast.

De voorwaardelijke opmaak moet je er zelf nog weer inzetten.

Bijlagen

Emiel, bedankt voor je inzending. Willem ik heb die van jou toegepast en ben er zeer tevreden mee, bedankt voor de hulp.
Dolf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan