• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kalender kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
beste,

voor een groot aantal personeelsleden moet ik een persoonlijke werkkalender voor 2012 maken...

in bijlage zit een voorbeeldbestandje...

De bedoeling is dat de te werken dagen ingekleurd raken in een kalender...

de maanden en de dagen worden aangeduid met 1 tot 12 en 1 tot 31.

voorwaardelijke opmaak tussen twee tabbladen lukt niet, dus ben ik op zoek naar een nieuwe manier...

weet iemand hier weg mee?

groeten,
spiesse

Bekijk bijlage kalender kleuren.xlsx

Heb een aantal aanpassingen in je bestand gedaan, de maanden en de dagen staan er nu anders in en de celopmaak is hier veranderd. Er is een bereiknaam aangemaakt om met vw-opmaak te kunnen werken op een ander blad en er is bij vw-opmaak een formule gezet.

Mocht je nog vragen hebben dan horen we te wel.

Succes,

P'.S.
de bereiknaam is variabel, hou de werkdata onder elkaar en laat GEEN lege cellen tussen vallen.

Bijlagen

hey thankyou,

dit is wat ik nodig heb... mss nog es vragen hoe ik de periode kan laten doorlopen? bedoelende: de data van de twee weken laten doorlopen naar beneden toe, zodat week 1 en week 2 herhaald worden?

Alleen de data op het blad invullen, aan de hand hiervan worden de cellen gekleurd. :)

Beste Spiesse ;)

Vorige week nog deze kalender gemaakt voor iemand op ons werk.

Hopelijk kan je hem gebruiken en is ook geldig voor komende jaren.

Gegevens invullen op tabblad Lijst en soort verlof.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hey danny,

ik bekijk je bestand es van nader :) ziet er alleszins werkbaar uit! :)

ben alleen nog op zoek om een periode over 2 weken te laten doorlopen... mss nog es proberen uitleggen: in week 1 werkt iemand op woe, do, vrij. week 2 werkt dezelfde persoon enkel op do en vrij. week 3 is zelfde regime als week 1 en week 4 zelfde regime als week 2.

bestaat hier een formule of macro voor om dit te laten doorlopen voor een volledig jaar?

ik ben benieuwd!

spiesse

thankyou,

als ik 29 februari 2012 in mijn lijst van datums plaats, wordt de gearceerde cel naast 29/02/2012 ook in het geel gekleurd... kan dit verholpen worden?

groeten

Vreemd, heb even gekeken naar het voorbeeld bestand in post #2, en daar is het geen probleem. Gebruik je nu hetzelfde bestand? en zo ja heb je eventueel iets veranderd?

groet,

het kan ook aan mij liggen :)
ik bekijk het morgen es op mijn werk :) nu kerstkaartjes schrijven met het vrouwke :)

Beste Spiesse ;)

Kijk eens naar bestandje.

Als je het jaartal veranderd, moet je even van tabblad wisselen om de code eens te laten uitvoeren.
De dagen dat hij thuis is heb ik RU (RUst) geplaatst.
Wil je hiervoor een ander kleurtje, dan de code aanpassen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Spiesse, ;)

Heb gezien dat ik wo, de en vr rust geplaatst heb ipv werken.

Ik zal het effen aanpassen en hier plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan