• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kalender laten verschijnen bij selectie van een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

zanfa11

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2015
Beste,

Momenteel moet ik dubbel klikken in een cel voordat de kalender verschijnt. Zou het mogelijk zijn om de kalender te laten verschijnen bij het selecteren van een cel?
Bekijk bijlage Kalender.xlsm

Alvast bedankt

Zanfa

Dan moet de eerste regel met....
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
...beginnen.

Lijkt mij bijzonder irritant maar kan wel

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A1:B10,D5,D10")) Is Nothing Then
Kalender.Show
End If
End Sub

Ik krijg nergens een foutmelding en er gebeurt verder ook helemaal niets. Dus blijkbaar de aangeboden code niet toegepast?

Perfect
Hartelijk dank!:thumb::d

Met vriendelijke groet,

Zanfa

Erg vreemd bij jou, het bovenste bestandje van de twee die je plaatste werkt gewoon perfect.

Beste HSV,

U heeft gelijk. Het werkt omdat ik de cellen een beetje aangepast heb van ("A1:B10,D5,D10")) naar ("A1,A3,A6,D5,D10")).

Mvg

Ik moet dubbelklikken op de juiste dag om weer terug te gaan naar de cel, kan dit ook met enkelklikken? IK heb een wisknop aan mijn cellen hangen, die alles weer leegmaakt en ook de datumcel. Als ik nu op wissen klik, krijg ik eerst weer de kalender te zien, die moet ik wegklikken en daarna worden pas de velden gewist. Is hier nog wat aan te doen?

Groet,

Nicu

Post uw bestand eens.
En schrijf daarin wat er wanneer moet gebeuren of juist niet.

Helemaal goed, dit werkt veel beter en het wissen gaat ook prima. Bedankt Cobbe!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan