koozie<3
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 sep 2006
Beste,
Op mijn stageplaats hebben ze op de website een kalender.
Dit werkt allemaal perfect op 1 ding na..
De tijd en datumnotatie die wordt opgehaald van de ColdFusion server staat in het amerikaans. d.w.z de 1e dag van de week is zondag.
Dit heeft tot gevolgen dat de dagen niet goed staan.
Vandaag is het bijv Woensdag 19-03-2008 in de kalender staat deze datum bij dinsdag.
het script, die ik niet zelf gemaakt heb, bestaat uit een en al loops.
Mijn vraag is hoe zet ik dit weer correct?
geprobeerd:
- <cfset setLocale = ("Dutch (Standard)">
- <cfloop from="1" to="7" index="dagvanweek"> veranderd in <cfloop from="0" to="6" index="dagvanweek">
De <cfset> tag werkt niet. Ik heb deze al veranderd in een japanse datum maar dat heeft geen invoeld op de datum. (terwijl japen in een heel ander jaar zit met hele andere dagen/tijdsnotatie)
de <cfloop> tag veranderen werkt het beste, dan staat alles goed maar er is een grote kans dat dit in de toekomst problemen zal opleveren.
Wie-o-Wie weet hoe je zo'n probleem op kan lossen??
Ik heb al Coldfusion boeken geraadpleegd, het internet afgestruind naar nieuwsgroepen over dit probleem, op de startpagina van cf 90% van alle sites bekeken.. maar tot dusver zonder resultaat.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken
Loeterr,,
Op mijn stageplaats hebben ze op de website een kalender.
Dit werkt allemaal perfect op 1 ding na..
De tijd en datumnotatie die wordt opgehaald van de ColdFusion server staat in het amerikaans. d.w.z de 1e dag van de week is zondag.
Dit heeft tot gevolgen dat de dagen niet goed staan.
Vandaag is het bijv Woensdag 19-03-2008 in de kalender staat deze datum bij dinsdag.
het script, die ik niet zelf gemaakt heb, bestaat uit een en al loops.
Mijn vraag is hoe zet ik dit weer correct?
geprobeerd:
- <cfset setLocale = ("Dutch (Standard)">
- <cfloop from="1" to="7" index="dagvanweek"> veranderd in <cfloop from="0" to="6" index="dagvanweek">
De <cfset> tag werkt niet. Ik heb deze al veranderd in een japanse datum maar dat heeft geen invoeld op de datum. (terwijl japen in een heel ander jaar zit met hele andere dagen/tijdsnotatie)
de <cfloop> tag veranderen werkt het beste, dan staat alles goed maar er is een grote kans dat dit in de toekomst problemen zal opleveren.
Wie-o-Wie weet hoe je zo'n probleem op kan lossen??
Ik heb al Coldfusion boeken geraadpleegd, het internet afgestruind naar nieuwsgroepen over dit probleem, op de startpagina van cf 90% van alle sites bekeken.. maar tot dusver zonder resultaat.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken

Loeterr,,