• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kalender met Somproduct

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Beste forummers,

somproduct is natuurlijk niets nieuws, maar ik wil dit toch delen, omdat ik denk dat er misschien mensen zijn die hier iets mee kunnen of verder kunnen.

Overigens heb ik de formules niet zelf uitgevonden, wel iets uitgebreid om de kolommen in tabellen niet te verschuiven bij doortrekken.

Ook de VBA heb ik deels op dit forum gevonden.

En de opmaak is voor mij ook een dingetje. Ik hou niet van uitgebreide kleurenpalets, maar gebruik hierin wel VO.

Maar omdat het misschien handig kan zijn (en leuk..) wil ik ook dit delen. En uiteraard om zelf iets te leren van jullie commentaar. Als pensionado blijf ik dit leuk vinden, hoewel ik niet alles meer bij weet te houden.

Dus: Kom op met die kritiek...:d

Bijlagen

- Plaats geen bestanden met beperkingen (protection)
- Kijk eens in cel C3 van blad 1
- waarom 1 piepklein tabelletje per gigantisch werkblad ?
- ik zie weinig voordeel in het splitsen van een maand over 2 willekeurige gebieden

Laatst bewerkt:
Hallo SNB,

Eerste: protection gaat er automatisch op en af bij dubbelklik. Maar had ik idd beter even kunnen melden.

Tweede: dit ontgaat me even. Zal wel de leeftijd zijn...

Derde: dit tabelletje wordt automatisch gevuld en geleegd. Dus een gevulde kalender is een veel grotere tabel...

En de opmaak van twee delen was een optische keuze voor een klein beeldscherm...

Bedankt voor je feedback.

Maarten

In Cel C3 staat geen formule.
Haal svp die beveiliging eraf.
Het gaat over de tabellen in Blad 2 en blad 3.
Gebruik svp leeftijd niet als excuus; je zou eens geïmiteerd kunnen worden door jongeren; vreselijk toch ?

Laatst bewerkt:
Veel C3 heeft idd geen formule. Hierin kun je handmatig een datum invullen of besturen met de spin button.
Zoals gezegd.. De tabel blijft klein omdat er nog bijna niets in de kalender staat.. Je hebt waarschijnlijk gezien dat je een datum reserveert door dubbel te klikken in de rij van de persoon en de juiste datumkolom. Dan maakt VO de cel groen...
Ik zal het niet meer over mijn leeftijd hebben... Was uiteraard een geintje.

Waarom koppel je de datum dan niet aan cel C2 ?

Ik dacht dat dat zo was... Maar ik ben nu niet thuis, dus kan even niet kijken. De spinbutton bestuurt een cel, en de anderen zijn daar aan gekoppeld...

Hallo SNB en anderen.

Cel C2 was inderdaad een foutje ingeslopen. Heb de formule vanuit D2 weer naar C2 gesleept en opgelost.
En er de beveiliging afgezet... Hoewel die geen wachtwoord had...

Groet,

Maarten

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan